Jeg skal innlegges om 1 uke. Aner lite om hva jeg skal igjennom. Hvordan var dette? Ble dere på sykehuset under hele oppholdet? Hva gjorde dere i så fall imellom behandlingene? Veldig spent…
Hvordan gikk det?
Jeg har ikke vært innlagt for dette så jeg vet ingenting om det. Men hvordan var din opplevelse?
Jeg spurte selv om mulighet for ECT under en innleggelse på DPS. Jeg fikk ja, så da ble jeg værende der under hele behandlingsløpet - 11 behandlinger for meg. Jeg var så langt nede at alternativet var å hoppe fra nærmeste fjell, og jeg hadde prøvd så godt som alt annet av behandling uten god effekt. De elleve behandlingene reddet livet mitt, og de siste fem årene har jeg vært stabil (bipolar 2).
Nå er hukommelsen min fra tida rundt litt blurry, men mener det gikk relativt raskt etter de henviste internt. Man må ta noen undersøkelser (EKG, CT av hodet, høyde/vekt pga. anestesi). Da dette var i orden mener jeg det var nokså rett på. Tok rundt fem-seks behandlinger før jeg merket effekt, og fra da gikk det riktig vei. Med tanke på bivirkninger var jeg ganske surrete under behandlingsperioden og kanskje et par måneder etterpå. Men det ble bedre. Kanskje ikke like godt kortidsminne som før, men ikke så ødelagt at det for min del ikke var vel verdt det. Depresjonen lagde mye mer ugreie i hverdagen for å si det sånn.
Så fint å høre:-). At du hadde god effekt av ECT behandlingen.