Deprimert når noe bra skjer

Hei
Jeg sliter med depresjon men når jeg får noe bra til eller når noe bra skjer så blir jeg enda mer deprimert og skjønner det ikke…
Jeg burde jo bli gladere men jeg blir jo verre…

Jeg tar for tiden opp igjen fag digitalt fra videregående som jeg strøk pga psykiske helsen og innleggelser på psyk. Jeg strøk så og si alle fagene.

men nå når jeg tar opp igjen fag så «tørr» jeg bare å ta ett og ett om gangen for å ikke total ødelegge meg og føle at jeg er en enda større taper enn jeg allerede er hvis jeg ikke får det til.
Men jeg fikk karakteren 5 på en historie innlevering, jeg ble veldig glad i sånn 5 minutter også ble jeg skikkelig deprimert og har nå fått selvmordstanker etter det og det gir null mening!!
Det samme skjedde når jeg fikk 4 på forrige innlevering, ble kjempe glad i noen minutter også enda mer deprimert enn jeg var før jeg åpnet innleveringen etter retting av lærer.

Er det noen som skjønner seg på det?? For det gjør ikke jeg
Hilsen fortvilet og gråtende person fra gulvet på badet!

Hei.

Det er ikke uvanlig at gode ting kan være like overveldende som dårlige, så jeg forstår deg. Det er ikke noe galt eller rart med deg i den forstand, men det er veldig kjedelig å ha det slik. Heldigvis finnes det metoder og ting som kan hjelpe.

Når man har hatt det vondt, så kan gode ting føles utrygge fordi de ikke er vanlige for en, eller man er redd for å bare få det vondt igjen. Tror du at det kan ha noe med dette å gjøre? At du blir redd? Og så lei deg fordi du ikke blir glad?