Depresjon og ende alt

Skylder penger til andre og har bare AAP selv. Har satt meg i en tugge jeg føler jeg ikke kommer meg ut av, folk trenger pengene sine fortløpende. Jeg er så sinnsykt dum, jeg skjønner ikke at jeg gjorde det.. Går rundt og bare surrer og har lyst å ende alt for føler det ikke noen ende vil ta..

Hei!

Kan du snakke med de du har lånt penger fra og sagt ifra om situasjonen?

Du har kanskje gjort noen feiltrinn, men det kan alle gjøre! Du skylder nok på deg selv fordi du angrer, og det betyr bare at du lærer, og at du ikke ønsker å gjøre den samme tabben igjen, og det er bra!
Vi er alle mennesker og gjør alle feiltrinn. Slik er det.

Håper du kan prøve å endre litt på det “å ende alt” fordi om dette har skjedd.
Jeg tror det beste må være at du snakker med desse menneskene og sier hvordan det er. Om du klarer å si at du har tabba deg litt ut eller ber om en slags unnskyldning eller noe, er det kanskje det beste, men jeg vet at det ikke er så enkelt.

Det er ikke lett å leve på AAP. Er det noe støtteordninger i nav du kan søke på? Kan du ringe nav og spørre om en samtale for å prøve å finne ut av det.

Det står respekt av å fortelle hva som skjer med deg nå, og jeg skjønner at du føler for å gi opp nå som du er nede, men jeg håper at du heller klarer å finne en løsning..

Jeg vet ikke hvor gammel du er nå.. men kjenner du noen du kan låne litt penger av som har litt til overs?
Foreldre etc..?

Ja, har snakket med dem men de trenger jo også pengene sine så forståelse er litt vanskelig.. Ja, jeg angrer som en hest og vet at det aldri skal skje igjen! Er ikke noe annet å få enn nødhjelp og det hjelper ikke stort 😮‍💨😣 Jeg er 30.. Foreldrene mine stiller aldri opp, så ikke stort hjelp å få..

Ja man får kanskje ikke alltid forståelse om man beklager seg, og det er kanskje forståelig. Men da vet du i alle fall at det aldri skal skje igjen, og det synes jeg er godt gjort faktisk! Da tar du ansvar for deg selv, og det er bare sånn man utvikler seg.
Man kan jo ikke gjøre noe med det som har skjedd, og fortid er fortid.

Ikke lett å leve bare med AAP, men jeg håper det vil gå bedre med deg etterhvert. På et eller annet vis.