Depresjon antidepressiva

Ja jeg er litt usikker, men tror det begynner å bli stabilt med depresjon, men jeg vet jo ikke hva som skjer når jeg trapper ned eller evt avslutta. Jeg har ikke prøvd noe mer av andre medisiner.
men tror jeg har god effekt av wellbutrin egentlig.
Jeg har jo ikke tilbakevende depresjon , men jeg har jo depresjonslidelse, så ja vet ikke.
men jeg tror også det er sunt å gå litt av antidep, og heller begynne på nytt. viss jeg får symptomer igjen.

og nei den har ikke hjulpet på angst, altså wellbutrin for min del. kun fjerna symptom på depresjon.

Jeg prøvde også Wellbutrin, men det var ilag med Cipralex. Hjalp på depresjon, men fikk mye uro. Tror nok det ble for mye medisin… anbefalt av psykiater på Dps…

Hei
Kan jeg spørre deg hvordan du takler dine pms? kan hende det er bare jeg som fremdeles går på ppiller. Det går helt fint viss ikke du vil svare på dette.

Jeg har liksom merket at jeg får litt nedturer på wellbutrin 300mg, ukene før jeg får mensen.
Det er som regel moderate depresjonssymptomer, og dette er jo kun i de uken før/Dagene før mensen kommer. Kan også ha små angst liggende å være trykkende over meg.
Fordi jeg merker at wellbutring hjelper ikke på angst, jeg føler vertfall ikke det.
men det gjør meg falt i humør ,men kan få slike down perioder i humør, uten at det trenger å være en grunn for det.

Men jeg håper du får den hjelpen du trenger. Så er jeg her innom viss det er noe. <3

Hos meg er det ikke likt fra mnd til mnd. Noen ganger har jeg tøffe dager før mensen, andre ganger under mensen og noen ganger ved eggløsning. Så blir ikke klok. Mine symptomer er mer uro, mer angst og mer deprimert.
Jeg har prøvd kun Wellbutrin nå, men fikk mye angst, panikk, følte meg litt hyper og fikk sterke magesmerter. Så nå er jeg tilbake på Cipralex. Usikker på om jeg skal prøve noe annet, reagerer ofte negativt på medisiner generelt.

Ja jeg merker at jeg har noe ekstreme vanskelige dager frem mot mensen dagene. Men jeg aner ikke hva fastlegen min får til å gjøre. tror han kommer til å foreslå og trappe ned på wellbutrin, noe jeg ikke helt er enig i.
Men får bare holde ut dagene tenker jeg.
det er jo ikke farlig med følelser, eller depressive tanker.

Jeg er er i perimenopausen, førovergangsalderen. Og har aldri slitt med pms/ pmdd før nå. Blir kanskje så jeg skal prøve noe hormonpreparat. Ja føler at på de tøffe dagene er det kun å holde ut som gjelder.

Det er bra at du ikke har hatt noe særlig pms/pmdd <3
Jeg prøvde å få snakket med legekontoret i dag, å få tak i en kvinnelege, som kunne hjulpet meg å forstå dette med pms/pmdd og den antidepressiva jeg går på. Fordi jeg tror at wellbutrin gjør meg urolig, og har stressa kropp hele tiden, slik at det blir forsinket.

Jeg har gått på Cipralex i minst 10 år, og merker ingen bedring. Depresjon er der hele tiden, og med Cipralex får du kraftig vektøkning. Noe som gjør meg enda mer deprimert. Ikke lett å få det bedre, når tankene er “svarte”

Har du prøvd andre typer?

@Marley_thecat , kan du skrive litt mer om hvordan du følte da du gikk fra 150 mg til 300 mg Wellbutrin? Hvor lang tid tok det før du følte noen endring? Bivirkninger i starten på den nye dosen?

Nå begynner det å bli en stund siden,men jeg la merke til da jeg økte til 300mg at jeg ikke hadde depresjon noe mere, all depresjon symptomer gikk bort, men jeg har alltid sagt at wellbutrin ikke hjelper med angst,greit å ha det i bakhode.
Men jeg slipper den typisk sliten, tung,tankekjøret,føler meg isolert,nedstemthet,også at jeg får en pause fra å være så emosjonell når ting kræsjer.
Det tok ikke mange dagene der depresjonen slapp taket.
Men nå er det også viktig og tenke at wellbutrin er SSRI medikament, som justerer dopamin,gjør det litt lettere til sins.
Jeg har også sagt dette til mine nærmeste venner, at jeg nyter bedre livet nå som jeg slipper å ha depresjon henges over meg.
Jeg klarer å holde det ryddig, og ting blir mer oversiktlig.
Jeg har noen bivirkninger,men det er veldig få.
Også i helt i begynnelse da jeg begynte på wellbutrin 150/300mg følte jeg meg at jeg satt ytterst på stolen hele tiden. Være frempå,være nysgjerrig og spørr og prøver.
At det er lettere å finne en balanse å være frempå og være pålogget livet, og ikke unngår.
Så tror jeg kommer til å gå på de her en stund før jeg vuderer å trappe ned.

Tusen takk for svaret ditt, @Marley_thecat

Gikk opp fra 150 til 300 mg i dag tidlig og er spent. Følte meg litt småsvimmel nå noen timer etter dosen. Vet ikke om det er bivirkning eller bare at jeg er engestelig på bivirkninger. Man lager ofte de verste psykiske bivirkningene selv :)

“være så emosjonell når ting kræsjer”

Det der kjenner jeg meg så veldig igjen i. Kjæresten eller kolleger sier noe, jeg tar det på verst mulig måte, og så BÅNN. Håper jeg blir litt mindre sensitiv.

Jakob

Ja wellbutrin hjelper jo ikke på angst,men det har hjulpet meg med den depresjons lidelsen jeg har hengende over meg.
Man blir ofte engstelig når man øker.
Jeg slet mye mye å våkne med hjertebank.
Men det går bra, man dør ikke av å kjenne på hjertebank.
Men wellbutrin hjelper veldig å stabilisere humør.
Legen min fortalte meg at det antidepressiva gjør er å man kutter de dype depresjons mønsteret,
Ja man kan fremdeles være langt nede,men det er slik overflate følelser man får da når man går på wellbutrin.
Lurere å ta antidepressiva på morgen, det hjalp vertfall på.
Håper det blir bedre for deg resten av uka.

Og solid vektøkning følger med alle disse medisinene. Det gjør meg enda mer deprimert. Finnes det noe som ikke gir vektøkning? Det er jo så ødeleggende for helsa.

Det er ikke vektøkning på wellbutrin som bivirkninger

Du kan søke opp wellbutrin 300mg se på bivirkninger, så står det ingenting om økt matlyst/vektøkning.

Det er det på Cipralex som jeg bruker. Ikke bra i det hele tatt!

Jeg bruker Cipralex og har ikke gått opp i vekt. Brukt de 2 år.

En liten oppdatering ang. 150 → 300mg wellbutrin; i dag fikset jeg kjøkkenskapet! Det er vel et godt tegn?

Tror jeg allerede føler på at tankekjøret har roet seg litt.

So far so good…