Depresjon antidepressiva

Hei jeg har begynt i en fase nå at jeg tester ut antidepressiva, siden jeg har vært mye redd for å begynne på medisiner. Rett å slett skeptisk til å begynne på noe. Men jeg prøvde for en måned siden på zoloft 25 mg, men merker at jeg ikke har noe effekt av den,så jeg fikk bytta til wellbutrin nå idag. Jeg føler jeg har fremdeles angst og depresjon hengende over meg daglig.
Jeg lurer på om noen andre her har god effekt på wellbutrin 150 mg.
trenger bare litt støtte siden jeg synes det er skummelt og drive å søke rundt og få helt noia.
Så håper dere vil skrive tilbake på dette evne.

Hva sier legen? Jeg er også veldig skeptisk, men får tett og god oppfølging av legen. Heg trenger det.
Jeg har aldri prøvd den.

Hei.
Jeg har br ukt Cipralex i over 20 år, den fungerer bra for meg. Men noen uheldige bivirkninger som vektøkning. Men fungerer bra for å dempe depresjon. Wellbutrin fungerte ikke på meg.

Bruker zoloft selv men går på maks dose 200mg.
Det tar litt tid før du får full effekt. Jeg ville startet på 25mg en ukes tid også prøve 50mg. Forhør deg med legen så tar du høyere dose til du får effekt.

Det finnes bivirkninger men ikke noe alvorlig som jeg vet om. Bare å prøve seg frem. :)

Jeg går på Cipralex, den fungerer bra for meg. Men gir vektøkning, noe som er negativt. Men det viktigste er å ikke gå i mørke hele tiden.

Jeg bruker Cipralex og har ikke opplevd vektøkning. Vi reagerer så ulikt på de ulike antidepressivaene.

Jeg har gått opp mange kilo. Har brukt de i 20 år nå, og må gå på dette resten av livet. Helt mørkt uten. Kjent bivirkning er vektøkning.

Hei jeg ville bare oppdatere litt siden jeg slutta med zoloften siden jeg følte meg så ekstremt sløv, og hjerna mi hang ikke sammen med kroppen.
Men jeg fikk veldig god effekt av wellbutrin 150mg,men siden jeg hatt en tøff december, så føler jeg at det flatet seg ut etter en stund jeg hadde gått på det. Men nå har jeg økt til 300mg, føler ikke helt effekten,men merker den muskel type krampe lignenede bivirkning og hodepine.
Det blir videre oppfølging på wellbutrinen slutten av januar.
Men da jeg begynte på wellbutrin var jeg ganske redd for vektøkning…
Men nå etter jeg har økt til 300mg ,så merker jeg litt på den mindre matlyst følelsen.
Jeg starta på 300mg 4.januar. så har ikke gått mange dagene siden jeg starta.
Tror det tar vertfall 1 uke eller opp til 1 måned for at den har effekt.
Så ja ville bare gi en oppdateringer,nå som jeg har erfart mer på antidepressiva.

Jeg bruker også Wellbutrin, men har mye uro i kroppen. Ofte hodepine om kveldene. Har du kjent på uro?

Jeg kjente mest på uro i kroppen og rastløse bein og små kramper i oppstarten,men det gikk over.
Men kjenner ikke så mye på uro i kroppen nå ettersom jeg har økt,men jeg har fremdeles litt symptomer på depresjon.
Jeg kommer alltid til å ha angst liggenes der.
Når depresjon symptomer dominerer.

Ok. Hvor lenge varte den uroa?

husker ikke helt ekstakt, men hvertfall 3 uka, så tror jeg de ga seg.

Da får jeg bare prøve å holde ut og håpe at det gir seg etterhvert.

Ja prøv det,og viss ikke det går over etter 2/3 uker så meld i fra til fastlegen :)

Har fortalt ham om all den uroa, og jeg tar Sobril når det blir ille nok. Han sier at jeg må være tålmodig, så ser vi det an.

Jeg har brukt Paritdam 300mg i halvannet år Det er vel det samme som Wellbutrin, bare et annet navn. Føler at det funker ganske bra, men får bittelitt noia, dersom jeg glemmer å ta den ( skjer av og til ).

Nei jeg var ganske urolig og oppgiret oppstart med wellbutrin 150mg,men det gikk sikkert 1 måned før det stabliserer seg. Kanskje oppmot 2 måneder.
Men nå som jeg har økt til 300mg så merker jeg lite av bivirkninger, kanskje litt musker kramper,litt mindre matlyst. Litt hodepine men gikk over.

Ja jeg og bruker det merket du nevnte. Jeg har lagt merke til at jeg er mer lett til sins. Mer til stede å har mer klarhet mer i tankesettet mitt. Og når jeg gjør en oppgave som er utfordrende,så ender det ikke opp i panikk anfall og grining. Også prøver jeg igjen😂
Men ja jeg har fullført 1 brett nå, begynte på 2 brette nå. Men jeg har LITT muskelkramper. Men tror det gir seg etterhvert.

Sliter du med både angst og depresjon?

Hva gjorde du for å komme deg igjennom den uroa?