Depresjon antidepressiva

Ja jeg har både angstlidelser og depresjonlidelse og cptsd. Men tror jeg har gått lenge med depresjon uten at jeg har vist om det.

Fokuserte egentlig å gjøre mest mulig å være opptatt.
Jeg merket uroen, men jeg fikk en drive å gjøre ting igjen, for å eks sminke meg, teste ut synsundersøkelse som jeg aldri har gjort før. Og hadde mer energi til ting. Så jeg la ikke merke til så mye uroen, litt uro på kvelden i beina merker jeg.

Hos meg er det så mye uro at jeg blir utmattet og får neg.tanker.

Hvor lenge er det siden du begynte på wellbutrin? eller var det noe annet du gikk på, jeg ga det vertfall 1 og halv måned ,før jeg kjente at jeg hadde en liten nedtur,kjente på depresjon symptomer, men jeg hadde time 2 januar om jeg var klar til å øke. og siden det har jeg kjent på at jeg er litt lettere til sins, angst føler jeg jo på, men viss du sliter med daglig angst. Men gi det litt tid, vent vertfall 2 uker, eller vent til det har gått 3 uker. skriv ned hva uroer deg, og ta det opp med fastlegen. Jeg og hadde mye angst rundt vektøkning og skyldfølelse at jeg spiste mye. men det gikk over når jeg begynte å øke.,
men vertfall gi det litt tid, viss man grubler å overtenker, så blir angsten værre.

Jeg begynte på Wellbutrin 5.des. Bruker Cipralex i tillegg.
Kjente at noe ikke var som det skulle, og da det ble sjekket med blodprøve, hadde jeg for mye medisin i blodet. Trappet ned på Cipralex for 12 dgr.siden. Fortsatt mye uro, hodepine, utilpass og neg.tanker.

Men det jeg har hørt, og det er det som står ofte i slike pakningsvedlegg er at det kan godt ta en full måned at man merker effekt. Det kan jo godt at hende den uroen, hodepine, utilpass og negative tanker roer seg når det har gått 3 uker ++ noen dager. kroppen får jo litt sjokk viss det blir for mye medisin. Men bra du sjekket det opp.
Jeg har ikke brukt Cipralex så jeg vet ikke. Jeg har aldri gått på noe fast på angstdempende heller.
Du bruker wellbutrin 150 mg nå og Cipralex itillegg, hmm hva sier fastlegen om det, og bruke 2 typer?

Det var psykiater på Dps som anbefalte de to.

Har du prøvd noen andre typer?
Jeg brukte Cipralex tidligere, god effekt på angst, men da jeg fikk depresjon i høst, så hjalp den ikke på det. Derfor jeg har prøvd noe annet i løpet av høsten og nå

Men viss du er i tvil om du har god effekt av den, så må du si ifra til psykiater, som har foreslått de 2. tenker jeg da. Men Ja ting tar litt tid før medisin har effekt.

Nei jeg har kun prøvd ut Zoloft 25 mg, men jeg hadde ingen effekt av den siden jeg følte meg sløv,og lost i tankene mine, og kroppen hengte ikke med hode, så jeg bestemte meg ganske tidelig med samråd med fastlegen og prøve ut wellbutrin 150 mg. Så når jeg begynte på de merket jeg ganske raskt at jeg hadde sinnsykt mye energi, rydda og vasket å var veldig effektiv, men jeg gikk på wellbutring 150 mg vertfall 2 måndender, før jeg økte.

Ja har sagt ifra. Vi skulle se det an litt, kjennes ikke ut som tåler den. For den uroa er ikke som angsten jeg har. Kroppslig, det prikker i armene og klarer ikke å roe ned…
Så jeg må kanskje prøve noe annet eller tilbake på kun Cipralex.

Ja det kan være veldig lurt! jeg ville tatt det opp med engang når du tenker at du ikke tåler den, bedre å avslutte før det blir for lang tid. ^^

Har time nå på tirsdag.

Kjente du fort at du ikke tålte Zoloft?

Ja tror det gikk ca 13/14 dager,så bestilte jeg meg time ganske raskt.
Jeg kjente at den ikke hjalp noe på depresjon, men hjerna mi ble ganske seig.

Ekkelt når man får bivirkninger.
Jeg synes Wellbutrin hjalp kun etter noen dager på depresjonen, men de bivirkninger jeg har nå er så slitsomme at jeg mister all energi.

Ja jeg har hatt noen bivirkinger jeg og, men bryr meg egentlig ikke så mye om de.
men var hos legen idag, pga oppfølgning. Så har glemt litt av depresjon egentlig. Så jeg er ennå kjempe usikker om jeg føler meg klar til å prøve å trappe ned, og evt slutte. men kan heller da gå tilbake på de igjen. Men jeg skulle jo hatt en fast person som kunne hjulpet meg å sett, hvordan jeg er. Men jeg har følt på nå i det siste at jeg kjenner meg lettere til sins, og føler meg litt som før (depresjon kom inni bilde ) jeg blir lettere glad av ting, ler av ting som er morsomt. Ja jeg kan jo ha dager der jeg føler meg ufokusert. Men tror jeg har fått melding fra vennina mi at jeg virker mer til stede å mer samlet da.
Men jeg synes det er skummelt og begynne å tenke på trappe ned så tidlig, nå som jeg har blitt vandt med å øke.

Må du trappe ned?

Ja må trappe ned viss jeg skal avslutte med medisinen nå som jeg har økt på 300mg, men jeg er jo ikke sikker om jeg føler for å avslutte. Men jeg er åpen for muligheten å avslutte, og kanskje begynne på igjenn viss det blir feil da, jeg er så usikker hva slags effekt jeg har av wellbutrin. Så ja

Å ja skjønner du må trappe ned, men er du såpass bra at du vil det? Eller skal du prøve noe annet? Har den hjulpet på angst eller depresjon?