Jeg har daglig brystsmerter, og de siste to ukene har det vært ganske så plagsomt og ømt, og mest skummelt. Det øker i intensitet utover dagen, og ved aktivitet øker det også - selv om det er hyggelige ting som en gåtur etc. Flere med angst som opplever dette? Jeg har helseangst, med hovedtema hjerte, og er livredd for at hjerte mitt er sykt eller hjerteinfarkt. Skal sies at jeg sjekket hjerte mitt grundig med belastnings ekg og ultralyd hos hjertelege privat for noen måneder siden, og alt var så klart i skjønneste orden. Jeg er helt hjertfrisk. Blodtrykk og kolesterol er også helt fint. Jeg blir så sliten av dette her! Flere med samme symptomer? Tips for å få mindre vondt i brystet mottas med takk 😊
Hei, har også angst. Det har bedret seg i det siste, men jeg har det fortsatt ofte. Kan kjenne meg igjen i det å ha brystsmerter. Vet at det er skikkelig kjipt og altoppslukende, siden man ikke klarer å fokusere på noe annet. Jeg får ofte vondt i magen, får brystsmerter og en kvalmefølelse i halsen. Men det som er viktig å huske på, selvom jeg vet at det absolutt ikke føles sånn ut, er at det kommer fine dager også! Også må du huske på at du har jo tross alt skjekket hjertet ditt, og legen sa jo at det så kjempefriskt ut! Selvom det nødvendigvis ikke hjelper. Håper det ordner seg❤️
Kjenner meg veldig igjen.
Jeg har også hatt helseangst i flere år, var bra en stund men nå er det tilbake for full pine. Alt av vondter og endringer i kroppen oppleves som noe farlig og trigger angsten. Jeg anspenner meg mye i disse periodene og sliter med mye vondt i bryst, mage og opp i nakke / hode. Jo mer man tenker og anspenner seg og fokuserer på spesielt det som ligger nær hjertet - jo verre blir det. Jeg tror jeg har hatt 3-4 akutt-turer til legevakt / fastlege for EKG og full sjekk etter brystsmerter. De finner ingenting…
Jeg prøver å bøye og tøye mye, bruker kroppen på så mange forskjellige måter som mulig. Å sitte rolig for lenge i en posisjon er ikke bra. Usikker på om det hjelper så mye.
Det er nok muskulaturen din :) man blir anspent og kan få typisk slike plager som du beskriver av stresset som følger med angsten. Har selv vært gjennom det samme. Jeg prøvde fysio og kiropraktor uten effekt, men det hjalp når jeg gikk til nevrorefleksolog. Verdt et forsøk
Ja, er veldig kjedelige og hemmende plager! Jeg har begynt med MediYoga, og har stort håp om at det vil hjelpe 😊 hva gjør en nevrofleksolog?