Avvise noen

Finnes det egentlig en god måte å avvise noen? Mest sannsynlig nei. Men hvis noen er interessert i deg og du ikke er interessert tilbake så er det vel egentlig best å bare være helt ærlig fra første sekund å si at dette kommer ikke til å skje.

Så lenge man er ærlig og ikke ufin med viten og vilje så er det en god måte vil jeg si.
Det eneste du er ansvarlig for i en slik situasjon er budskapet du sender.
Hvordan mottakeren tar det er ikke ditt ansvar.

Så lenge du ikke lurer personen og gjør alt for å få det til å virke som om du også liker ham/henne for så å trekke deg helt unna uten årsak er det selvfølgelig helt normalt å vise det

Noen mennesker ser dessverre ikke forskjellen mellom hva de gjør og hva de tenker

Jeg vet akkurat hvordan det føles, begge veier
Å både bli likt også like noen
Og jeg har aldri narret eller spilt noen manipulasjonspill mot dem som jeg har visst har hatt følelser for meg eller som har vært interesserte

Vi kan prate, drikke kaffe, drikke øl til og med
Fair enough det
Men der går også grensen
Noen menn(og kvinner også selvfølgelig vil jeg tro) mangler slike grenser helt totalt

De bruker mennesker som meg som plastflasker og plastposer. Jeg skulle aldri ha forelsket meg i et slikt uhyre som denne mannen som har gjort alt dette her mot meg. Han er en syk, motbydelig psykopat og sadist som lot meg tro at han var interessert i meg og oppførte seg slik som han gjorde bare for å bruke opp alt senere

Jeg skjønner virkelig ikke hvor disse patetiske unnvikende, syke løgnere får ondskapen sin fra

Intimitet med en som du vet er forelsket i deg bare for å såre og ødelegge personen helt fullstendig er aktivitet fra laveste hylle, ingen burde få lov til å oppføre seg slik
Jeg har aldri hatt det så dårlig før i mitt liv og jeg har aldri mistet så mye pga noen, som det dette svinet har oppnådd at jeg har . Han er en hjerteløs, stygg mishandler. Håper at noen straffer ham en dag. Han gjorde veldig, veldig mye stygt mot meg. Og det bare for å oppnå å misbruke meg. Hater livet mitt og hater denne stygge, motbydelige mannen som har gjort meg så ulykkelig, som ikke vet hva kjærlighet er, som aldri har hatt noen gode følelser for meg og som har ødelagt helsen min helt fullstendig.

Det høres ut som at du har hatt en veldig vanskelig opplevelse med denne mannen, og jeg er lei for at det har vært så vondt og det du har vært igjennom. Jeg håper at du en dag klarer å tilgi han, for det handler om å gi slipp på smerten og sinnet du bærer på, ikke akseptere det han gjorde eller si at det var greit. Det var selvfølgelig ikke greit. Også er det veldig vondt å bære på den smerten, så jeg unner deg virkelig å gi slipp og gå videre uten bitterhet. Det var forferdelig, tilgi deg selv for at du ikke var ansvarlig, og tilgi han og gi slipp og håp at han kan bli et bedre menneske og ikke behandle noen andre sånn, fordi han har åpenbart store utfordringer i livet og kommer ikke til å få ordentlig kjærlighet når han behandler andre på den måten. Også kommer du ut av dette mye sterkere.

Klem

Siste meldingen var svar til @ForsvarZenSkrueLøsesen

Angående avvisning, så tror jeg det finnes en god måte å avvise noen på, men det betyr ikke at det kommer til å føles godt for personen som mottar den avvisningen uansett. Men det er fint å være hensynsfull overfor andres følelser når man avviser dem, og at man forsøker å være grei og ordentlig og ikke påføre mer skade fordi man er hard eller ubetenksom.

Man kan ikke alltid ta ansvar for andres følelser og noen ganger føler mennesker ting og ønsker ting fra oss som vi ikke kan gi dem. Da er det riktig å avvise, men vi kan være milde og snille i måten vi kommuniserer. :) Jeg tror likevel at det er en balanse, for å være mild og snill betyr heller ikke å gå rundt grøten. Hvis vi utsetter å være ærlige så kan det forårsake mer smerte også, fordi personen har et håp lenger enn de burde. Så vi må ikke la være å si ifra fordi vi er redde, og heller ikke si ifra på en måte som sårer ekstra mye. Forsøk å være ærlig og kommuniser med ekte kjærlighet som også ønsker det beste for den andre personen så går det bra. :)

Hvorfor gjør du det ikke selv, hvis du virkelig hater ham så sterkt?

Dette innlegget er ikke lengre relevant for meg som skrev innlegget. Har avsluttet kontakten med vedkommende som hadde interesse for meg. Alt er løst.