Hei, jeg fikk autisme diagnosen i voksen alder og har den siste tiden slitt veldig med utbrenthet. Blir veldig fort sliten, tåler mindre sanseintrykk og sosiale sammenkomster enn tidligere. Klarer ikke fokusere på jobb eller andre ting som krever tenking. Noen andre som har opplevd noe liknende og som kunne tenke seg å bli litt kjent?
Sendt deg pm
Hei! Vi har en «prat» om bl.a autistisk utbrenthet, gående i tråden «Autisme/nevrodivergens i voksen alder», under kategorien: Andre psykiske helseplager. Bli gjerne med der. Jeg har ikke visst om at jeg hadde autisme før nå, i godt voksen alder, og derfor har jeg heller ikke skjønt før nå nylig, at mine problemer skyldes det som beskrives i denne artikkelen:
Hei. F36, autisme og adhd, dx i voksen alder her også.
Har vært sliten i åresvis, men når det blir veldig dårlig + meltdowns så bruker jeg alle muligheter for å sitte i mørkt og stille rom. Mange nok timer sånn og det blir lettere, hodet blir mer klart.
Adhd protesterer litt mot sånt tiltak, men det hjelper noe med adhd medisiner. Hvis du ikke har adhd, kan hende det er bare å finne et komfortabelt rolig sted hvor du kan gjøre ingenting eller stimme i timesvis.
Å fikse psykologiske ting, som traumer og sånt gjorde også enorm forskjell hos meg. Tok mange år, men har relativt ryddig i hodet og i følelsene nå, det gjør mange ting betydelig lettere.