Hei,
Autistisk mann på 24 i Agder søker venner på rundt egen alder.
Liker å gå tur, chatte, bade, se på film, game, spille brettspill, gå på museum og lese bøker.
Gjerne ta kontakt :)
Hva er autisme, tror jeg kan relatere til noen symptomer
Anbefaler å lese på alle symptomene. Autisme er veldig individuelt men man må ha et visst omfang av symptomer og det må ha vært hele tiden. Kan selvsagt være varierende hvor synlig det er til en hver tid og hvor mange av symptomene som er tilstede avhengig av hvor man er i livet. Autisme er en tilstand man har før man er født. For å få diagnosen må man vanligvis igjennom en ganske grundig utredning siden mange tilstander kan ligne.
Oi helsesøster sa at det kan være jeg har det
Hei,
Mann på 27, her. Er litt langt unna, siden jeg er i Østfold.
Men det er jo bare det da.
Har lett autisme.
Det er ikke galt å ha autisme da :)
Nei, ingenting galt med det. Autisme kan være en fordel i enkelte sammenhenger, f.eks. at man blir veldig flink til å fokusere på en bestemt ting over lang tid. Men det er også ulemper, spesielt med det sosiale, at man føler seg annerledes og ikke skjønner hvordan sosiale regler funker.
Jeg er også på autismespekteret, fikk diagnosen i voksen alder. Har ingen venner som er på spekteret dessverre.
Hvordan pleide du å oppføre deg på vgs og ungdomsskolen?
På ungdomsskolen var jeg veldig ensom, fordi jeg følte at jeg ikke passet inn i noen grupper, og ikke forstod hvordan man ble kjent og snakket med folk. Samme på VGS egentlig. Det ble litt lettere når jeg ble eldre og forstod at det ikke var min skyld at jeg var annerledes, og sluttet å bry meg så mye om hva folk tenkte om meg.
Ayy samme her gikk gjennom det samme
Jeg gikk også igjennom mye av det samme. Hadde en del angst også + noen somatiske problemer. Sorry for sent svar var så sliten at jeg måtte ta internett pause.
Hva tilleggsutfordringer har du med autismen?
Blir veldig sliten etter sosiale sammenkomster, det gjelder også familie. Så trenger ofte tid alene. Sliter også hvis det blir veldig mye eller sterke sanseinntrykk. F.eks. flyplasser eller kjøpesentere. Det hjelper å blokkere en del ved å bruke hodetelefoner. Hvis det går lange perioder hvis jeg ikke får nok hvile så blir jeg til slutt utbrent og orker ikke å gjøre noen ting. Har også slitt mye med angst og depresjoner,.