Ashwagandha Mot angst

Hei,

Er det noen som har prøvd Ashwagandha mot angst?
Vurdere å prøve dette istede for antidepressiva ☺️ men ønsker å høre om noen har erfaring med dette. Har lest internett og tiktok opp ned på dette, å min helseangst/pannikkangst ved oppstart av både medisin og andre ting gjør at det er vanskelig å starte. Ashwagandha er en naturmedisin og fås kjøpt på helsekost, den kan senke blodtrykket men har dokumentert effekt på angst og stress. 🫶🏽 Jeg vil mye heller prøve Ashwagandha enn å starte opp på AD da AD har sinnsykt mye bivirkninger og oppstart og seponering er ett mareritt, men lurer på om noen har erfaring 🥰

Prøvd det ut.
Fordi medisiner og naturpreparater virker individuelt så ville jeg heller startet opp med noe aturøog først. Og desuten har troen på en medisin mye å si for hva man føler inderveis.

Takk for at du deler ☺️ hvordan fungerte den på deg? Har hørt mye bra å at den har fungert for flere som sliter med stress og angst.
Starte med hva først?

Utomatisk stavekontroll kan være noe hærk… det skulle stå: “startet opp med noe naturlig først”.
Jeg har selv ikke erfaring med akkurat dette preparatet men jeg jobber i psykisk helsevern og opplever at mange pasienter har godt utbytte av preparater fra helsekosten o.l.
Jeg mente at det er jo bedre å prøve noe med mindre bivirkninger og se om det hjelper og gjør det det, så toppel opp. Hvis ikke kan man da prøve noe fra legen.
Når det er sagt vet jeg alt for lite til å uttale meg hva som er best for deg, dette må være et valg du tar ene og alene og eie det.
Lykke til :)

Hehe 🙊
Ja det er det jeg vil, jeg ønsker noe naturlig også fordi jeg håndterer angst på en helt annen måte nå enn før… har gått på AD av og på i flere år, å nå er det egentlig litt nokk, får tilbakefall hver gang å AD fører med deg mange bivirkninger å føler meg ikke vell av å stå på de. Så jeg vurderer sterkt å prøve naturmedisin for en gangs skyld ☺️
Tusen takk, skal gi det ett forsøk, har også pratet med legen å han sa at det skader ikke å prøve 🥰

Går du på antidepressiva nå? Bare husk at det er medisiner man bør trappe ned på hvis man ønsker å slutte og ikke bare bråstoppe.
Det er bra du har en god dialog med fastlegen ang. Dette

Nei går ikke på det nå ☺️ derfor jeg vurdere å prøve Ashwagandha. Vet at man skal trappe sakte ned, har gått på det før å det er ett mareritt å gå av… men takk for at du sier ifra 🫶🏽