Trenger litt hjelp til å forstå kjæresten min nå🙏
Kort fortalt, så har vi kjent hverandre i ca 3 år. Men vi ble kjærester for ca 3 mnd siden. De første 4-5 ukene var helt fantastiske. Vi hadde det vell som de fleste par som er nyforelsket.
Men over natta så endret hun seg veldig mye. Hun ble mer å mer innesluttet og stille. Først trodde vi det var nedstemthet/hormoner som en bivirkning på P-stav hun satt inn. Den ble fjernet for ca 2 uker siden. Men jeg ser bare forverring i hennes psyke. Hun er egentlig blitt helt apatisk og likegyldig til meg/oss virker det litt som. Hun hverken bekrefter meg lenger, sier eller gjør noe som tilsier at det er meg hun vil være med å elsker. Men når jeg tar dette opp med henne får jeg bare beskjed om at hun er dårlig og trenger space. (Vi bor ikke sammen). Men hun sier at hun elsker meg. Men ord og handling samsvarer ikke en plass🤔
Nå skal det legges til at hun har store smerter etter et fall for to år siden. Sliter med kraftig IBS. Og er inne i en tung depperesjon for tiden. Men jeg kjenner nesten ikke igjen jenta mi🤔😢
Jeg sitter her med en klump i magen og en veldig vond følelse . Litt som klumpen rett før et brudd kommer.
Hvordan skal jeg snakke med henne på en måte som gjør at hun forstår hvordan dette er for meg? Jeg er jo mest redd for å bare ende opp med å pushe henne fra meg. Men jeg tør påstå jeg også fortjener å bli ivaretatt i forholdet selv om hun har det tøft for tiden!?
Trenger litt råd her på hvordan jeg forholder meg til dette?
Skal jeg bare fortsette å være så støttende og forståelsesfull som mulig å gi henne tid? Selv om det river meg i filler innvendig snart😵🥹