Jeg sliter så mye med kvalme som kommer av angst. Har gått på to forskjellige anti depressive nå for å prøve å hjelpe angsten men de har ikke funket og legen sier det er ingenting mer å prøve. Jeg er konstant kvalm, det ødelegger for mat, energi, planer, hverdag. Jeg har akkuratt fått bpd diagnosen, og jeg prøver å koble om den har noe med det å gjøre.
Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, høre om noen andre har det sånn, noen tips, hva enn som kan hjelpe litt værtfall?
Hei. Så trist å høre at du sliter med kvalme. Er du redd for å være kvalm/ kaste opp? Problemer med å spise pga.angst?
Hei, Har du gått lenge på medisin? Kvalme er ofte en bivirkning i tillegg til å være av selve angsten. Jeg ble mye bedre av kvalmen etter noen uker.
Det finnes mange ulike antidepressiva..ikke sikkert du har funnet rett type.
Ja jeg har skjønt det med kvalmen ble verken bedre eller verre etter medisinen, gikk først på en i to mnd, hadde ingen effekt så begynte på en annen, også ingen effekt så er på nedtrapping nå.
finnes kvalmedempende medisiner, kan også henne at det hjelper med syredempende (hjalp for meg) det får du reseptfritt.
Det skal jeg prøve, takk!!
når man stresser så produserer magen mer magesyre, noe som gjør at man blir kvalm, jeg vil anbefale Pepcidduo tyggetabletter for dette eller Losec men den må du ha resept på om du ikke kjøper de i sverige:) det kan også hjelpe med å drikke Samarin det får du på vanlig butikk og hjelper raskt.
Kvalmedepende så har du prostafen (da kan du ikke kjøre bil) er egentlig reise syke tabletter men kan fungere når det er ille. finnes også kvalmedempende som man kan kjøre på.
lykke til