Angst for å kaste opp

Hei, som jeg skriver over her sliter jeg med angst for å kaste opp, livredd for det… får hjelp og prater med noen om det, men sliter også med kvalme og magetrøbbel. Er det flere som sliter med det som også sliter med angst for å kaste opp? ☹️

ja! jeg er også livredd for å kaste opp, jeg har også mage problemer og skjønner hvordan det kan føles. Jeg har begynt å få hjelp og skal kanskje se en psykolog snart men når jeg er ålene og føler meg stresset og kvalm går jeg til www.korspahalsen.no og det hjelper mye å snakke til en av de frivillige der, bare vet du er ikke ålene. :)

Igjen kommer det, trist å ha det sånn… går ikke spysyke en gang ute… ☹️

Jeg også har angst for å kaste opp, det har tatt noen år, men det har blitt bedre, og klare mere å kontrolere det nå enn tidligere. Men nå som det er sesong for sykdom og det er mye om matrelaterte sykdommer i media, opplever jeg mere, oftere og hyppigere angst igjen. Er absolutt ingen god følelse. Vet det kanskje ikke hjelper, men jeg personlig har kommet til det punktet hvor jeg må rasjonalisere og prøve å ufarliggjøre situasjonen. Er jeg syk så er jeg syk, og det er det dessverre ikke noe jeg får gjort noe med. Skal sies at det tok lang tid før jeg kom dit, men jeg er der, og håper du selv kommer dit! Håper hjelpen funker og at du får di verktøyene du trenger for å håndtere dette

Har du noen allergier/intoleranse?
Lege kan sjekke for sånt.

Hei!
Jeg sliter med det samme og gjort i 5 år nå. Jeg sliter også med at jeg er redd for å bli dårlig i magen/ diaré, og spesielt å måtte på do borte. Generelt alt som kan kobles til spysyken. Er kvalm hver eneste dag, noen dager verre enn andre.
Gikk tidligere til dps, ble bedre, men etter å ha blitt mamma, dårlig søvn, dårlig måltidsrytme, mye stress, så har det blitt MYE verre igjen. Noe som gjør at jeg sitter mye hjemme og føler meg syk. Klarer nesten ikke å jobbe, og skjønner ikke hvor mye lenger jeg skal pushe meg, for jeg er så utrolig sliten av alt sammen…
jeg vil du skal vite at du ikke er alene! For det her føles jo så ensomt…

Tusen takk til dere som har svart meg :) her er en liten oppdatering fra meg. Jeg er fortsatt litt sykemeldt fra jobb, jeg går i samtalegruppe og prater med en i psykiatrien i dps.
Ting har blitt litt bedre fra jeg startet å ta tak i dette og til dags dato, men det ligger lissom som en slags bakgrunnsstøy som titter frem og blir verre etterhvert…