Angst for krystallsyke

Hei

Jeg hadde et skremmende møte med krystallsyken for en drøy uke siden, men fikk heldigvis behandling som virket ganske kjapt. Etter 2 behandlinger var jeg frisk igjen, men er nå sååå redd for å få det igjen - at det ødelegger hverdagen min…legen har ingentikg betryggende å si, og heller ikke kiropraktor som behandlet meg. Jeg går bare rundt og ikke vet noen ting, og tar det med ro hele tiden. Men det er 8 dager siden jeg ble frisk, så da håper jeg at jeg ikke får tilbakefall…etter hvor mange dager kan jeg lissom være trygg på at denne runden krystallsyken har gått over, og at jeg ikke trenger å være redd for at ikke de krystallene i denne runden løsner igjen?

Hadde dette selv for mange år siden. Måtte slutte i turngruppe og holde meg unna karuseller. Ellers har jeg levd et liv med opp- og nedturer som folk flest. Krystallsyken har aldri kommet tilbake i samme grad. I dag er det mest de komiske situasjonene jeg minnes; som da jeg tvekroket og grønn i trynet satt med 4-åringen i et lilleputt-pariserhjul i Legoland; det gikk kjempe-sakte😅!
Jeg forstår bekymringen din, men bortkastet energi å gå rundt å sørge og bekymre deg. Man må selvfølgelig ta hensyn, og ikke nødvendigvis oppsøke svimmelheten. For min del handler det også mye om synsinntrykk. 20 sekunder foran en skjerm med bilspill for eksempel, og resten av dagen i zombie-land; natta!

Hva slags behandling fikk du forresten? Husker at da jeg fikk det, så var det noen borte i Sverige som kastet folk rundt i en stol med en robot. Ideen var at disse “krystallene” skulle “legges på plass” i indre øret.