Alkohol, byen og tanker om det

Heisann!
Har bare lurt litt på dette og om jeg er den eneste gjør det. Altså jeg veit at mange mennesker drikker for å ha det artigere, men det er ikke det jeg spør om.

Jeg er for så vidt ganske ensom i hverdagen, men når det kommer til helg, så er da venner spør om jeg vil væra med å drikke… dra på byen. Alt som har med alkohol å gjøre, dessverre. Så jeg takker alltid ja, uansett hvor sliten jeg er. Uansett om jeg har jobbhelg.

Jeg er ei jente som takker ja til en god fest/byen for, og slippe å tenke. Det er mye mindre kaos i hodet mitt om jeg drar ut på byen eller drikker alkohol med noen venner.

Jeg drar rett og slett på byen for å glømme virkeligheten… Danse og ha det artig, og drite i alle andre. Flykte fra virkeligheten i noen timer. Må ikke drikke alkohol og drikker ikke alltid alkohol når jeg drar ut på byen heller, men det er at jeg må ut hver helg… For ellers blir jeg aleine og tidenes tankejør i hodet mitt. Aleine. Det er så deilig å dra på byen, og slippe å tenke så mye. ¨

Er jeg den eneste personen som drar ut på byen kun for å ikke være aleine, og slippe å tenke så himla mye?

Du er nok ikke den eneste som gjør dette. Men folk legger forskjellige ting i begrepet “å dra på byen”. For noen er det en helt vanlig måte å møte nye mennesker og være sosial på, uten at det legges noen dypere betydning i det. For andre er det nærmest et forhåndsskrevet manus som må spilles ut hver eneste gang. Det som er viktig er å passe på alkoholinntaket, spesielt over tid - og at man ikke ender opp med en vennekrets som bare har fyll og rølp til felles. Ellers er det jo alltid bra med en god fest!