Pårørende til en som drikker brennvin hver kveld

Hei.

Er det en eller annen der ute som er pårørende til en som drikker alkohol hver kveld?

Vil jeg veldig gjerne høre fra deg hvordan du/dere takler det faktum en som står deg/dere nær drikker seg så full sjangler og mister balansen og mister temperament sitt og kan drikke seg fly forbannet.

Jeg tenker…jeg kan ikke nekte vedkommende ikke å drikke?? Det og ta seg et glass hva gjør det? Ingenting(?) også drikke alkohol hver kveld?! Den…nei…

Vedkommende selv må innse “problemet” eller hva enn jeg skal kalle det og endre livet sitt og ikke minst endre livet sitt.

Ja…håper jeg får svar. Jeg…nei…denne person her…når denne person her er full og med full mener jeg full hender det av og til vedkommende sjangler og mister balansen og tryner for for og si det på god gammel norsk.

Det jeg…hos oss har vi trapp tenk hvis og når vedkommende våkner om natten bestemmer seg for å gå ned trappen eller rettere sagt sjangler ned trappen og får et stygt fall? Jeg kan ikke noe annet enn og kalle det et under at det ikke har skjedd noe…ennå. Rett og slett med seg englevakt alle disse gangene vedkommende går opp og ned den bratte trappen ned til kjøkkenet.

Nei, den er vrien.
Man innser ikke problemet selv før det når bunnen, eller utsetter seg selv eller andre i fare. Det som er litt dumt.

Jeg tenker til syvende og sist er det som sagt vedkommende selv som må som Tr199x sier innse problemet før en utsetter seg selv eller andre i fare så jeg tenker rett og slett at naturen må bare gå sin gang.

Er dumt å la naturen gå sin gang også, selv om det er sånn det oftest må gå.

Det er bare at man fort kan utsette seg selv og andre i fare før man har innsett problemet selv.

Vanskelig å vite når og hvordan man skal ta ansvar ovenfor noen andre i en sånn situasjon.

En veldig effektiv metode er å videofilme hendelsene og vise videoene til personen når h*n er edru.