Trenger du noen å skrive til, som leser hvert ord du skriver, reflekterer på det du forteller, og som bryr seg om deg, vel, så bør du kanskje vurdere å skrive til meg. Har det selv godt på alle måter, men bryr meg kanskje litt mere om andre mennesker enn gjennomsnittet, empatisk er vel kanskje det rette ordet. Har ett langt og spennende liv å se tilbake på, og har kanskje derfor det som skal til for å forstå ett menneske som ikke har det så godt. Send meg en melding og fortell meg litt om deg selv, og det du sliter med, så hører du fra meg. Er det flere, så er det litt begrensning på hvem jeg kan skrive med. Har jobb og familie som også må følges opp i hverdagen.
Hei jeg kan relatere litt til det også. Føler jeg har mye «bry» i meg når det kommer til mennesker, spesielt urettferdighet og sånt.
Alle mennesker er unike, og sitt eget univers med opplevelser og hendelser i livet som er helt unikt. Men noen ganger er de gjenkjennelig, der andre har opplevd noe liknende. Urettferdighet knyttet til andre menneskers oppførsel og væremåte kan være noe slikt. Hvis du ønsker å fortelle mere om hva du har opplevd som skaper “bry” i deg når det kommer til andre mennesker, så send meg gjerne en melding, jeg er interessert i og høre om hva du har opplevd.
Om du vill så kan vi snakke! Jeg kan snakke om alle temaer du vill
Takk skal du ha for tilbudet. Nå er grunnen til at jeg søker en å skrive til, og ikke snakke med, at terskelen for å gå til en muntlig samtale kan være høy for flere. Starten på en dialog mellom to mennesker kan i begynnelsen være skjør. Og for meg er det fint å tenke litt over brevet/meldingen jeg har mottatt før jeg skriver tilbake, hvert menneske er sitt helt unike lille univers, med opplevelser og erfaringer i bagasjen som ingen andre mennesker har. Etter hvert som man blir tryggere på hverandre så kan man jo både chatte, ha en telefonsamtale, ja kanskje en dag møtes over en kopp kaffe ett nøytralt sted. Men det er ikke noe mål for meg, det handler kun om å bry seg om ett annet menneske som kanskje ikke har det så greit. Og måten å gjøre det på, er å sende meg en melding.
Det går helt fint. Vi kan chate og😺 jeg skrev snakke for att jeg har det som også skrive.
Bare si i fra om du vill chate