Jeg tror på at når en person dør, blir sjelen deres tatt av en engel som heter dødsengelen og Gud sender to engler for å spørre den ventende sjelen. Hvis spørsmålene er besvart riktig, sover den gode sjelen under Barzakh. Hvis spørsmålene ikke besvares riktig, plages sjelen av engler, kjent som gravens straff.
Hæ? Jeg kan ikke arabisk😂
Jeg føler stadig at jeg ikke trenger noen mellommann mellom Gud og meg, samme hva du sier. Og så tenkte jeg på det du skrev, Thor, hva har vel lyset med mørket å gjøre… Vel, mulig jeg ikke forstår hva du mener, men jeg tenker at lyset har med mørket å gjøre hele tiden. De går hånd i hånd, så og si, som latter og gråt, dag og natt, gode dager avløses av tunge dager, hadde det ikke vært for lyset, så hadde de mørke stundene vært enda mørkere, og hadde det ikke vært for mørket, hadde ikke lyset lyst så sterkt som det kan gjøre. Guds lys og Guds kjærlighet rekker til det dypeste mørket, det må jeg bare tro på, og enhver som vender seg rundt og ser til lyset, som ser det gode, det positive, det vakre, i det helt hverdagslige og nære rundt en, ser på en måte Guds kjærlighet og Guds lys.
Veldig godt sagt! Det finnes nok av vitnesbyrd på YouTube om personer som har vært i helvete, og det er ikke et evig sted en ønsker å tilbringe, men allikevel ser det dessverre ut til at mange velger det…