Når det kommer til hobbyer er alt egentlig digitalt… og jeg har prøvd meg på store og små tilstelninger… men med større grupper med folk… spesielt ukjente… blir jeg fort passiv/innestengt
Det er for så vidt en del av de du nevnte + enda flere… Men ingen er av interesse… Samt ikke ikke OK med å plutselig skulle dukke opp uten invitasjon eller uten bekjente.
Jeg skjønner. Det er lettere å være med på noe man er interessert i. Man kan kontakte den lokale helsestasjonen å høre om de har aktiviteter, som gåturer, andre type trening. Det er facebookgrupper hvor man melder seg på. Liker du brettspill?
Skjønner at det er vanskelig… Nå åpner vel det meste opp igjen snart. Er det noe som vil hjelpe deg med å komme ut på noe? Har du støttekontakt, eller noe?
Nesten tre uker senere… ingen tegn til noe… men også samtidig hatt en interaksjon som egentlig ikke skulle vært noe problem… men som har hentet fram et bevis på at jeg ikke tåler stort med kritikk, som da også har fått meg enda mer selv-isolert igjen… + først nå har jeg kjent depresjonen titte forbi anti-depresivene pgså… sooo… Bad News… for now…
Jeg skjønner behovet ditt for klemming, når man har det veldig vondt psykisk kan man også få et sterkt fysisk ubehag og da kan lange klemmer være veldig beroligende. Men jeg tror du vil skremme bort de fleste ved å skrive at du vil ha klemmer i første innlegg. Folk kan for eksempel missforstå og tro at du er ute etter sex.
Jeg vil oppfordre deg til å prøve å bli venn med noen, uten klemmer, gjennom siden her. Det kan godt være at om du får en god venn å prate med regelmessig, så letter depresjonen din såpass at behovet for klemmer avtar også.
Ser for meg de vinklingene… og har prøvd svært mye opp igjennom årene… Om det kunne vært lik enkelt aom for mange andre… Frykter for at jeg er fastlåst…