Tre grunner for å våkne

Gi meg tre grunner for å våkne til en bedre dag i morgen.

Kanskje du har noe godt i kjøleskapet
Kanskje noen sender deg en melding
Kanskje noen legger merke til deg

Takk.
For at du la merke til meg, og at du skrev melding til meg her. Nå skal jeg i kjøleskapet å se om jeg finner noe godt.

Hmm.. har flere forslag, men usikker på vinklingen du tenker på. Mener du fordeler, ulemper og ting du potensielt kan oppleve/ikke oppleve. Eller ønsker du å finne/lage deg motivasjon som hjelper deg ut av senga generelt i hverdagen, som er forutsigbar?

Personlig så sliter jeg selv med å komme meg ut av senga om jeg ikke har noe håndfast jeg MÅ rekke, og aller helst noe som er en forpliktelse ovenfor et annet menneske (typ. Jobb, treffe venner, møter osv.). Men har gått over til å jobbe mye natt, og alle jeg kjenner jobber på dagtid, så jeg har måtte lage meg selv rutiner/belønninger/motivasjon til å komme igang dagen på andre måter, noen av løsningene jeg har er:

1. Ha på vekkerklokke på mobilen, og sørge for at den ligger langt unna senga, sånn at jeg MÅ ut av senga, og gjerne ta på meg klær eller hoppe rett i dusjen.
  2. Finne en frokost som krever null insatst for å lage, som du også virkelig liker. For meg er det nesten alt av varm mat. Så jeg har mat jeg bare kan hive i mikrobølgeovnen/airfryeren eller lignende, og setter på vannkoker for kaffe/te.
  3. Gjør det forbudt å oppholde deg i senga når du ikke sover. Her tenker jeg hovedsakelig at når du først har gått ut av senga, så skal du ikke legge deg ned igjen før kvelden kommer. Det er for å trene opp hode til at senga ikke er et oppholdssted for å se film eller scrolle på telefonen, men et verktøy for å sove.
  4. Jeg fant nylig noen på nettet som jeg spiller litt dataspill med og snakker med på nettet om morgenen, noe som er en god motivator å rekke/være klar til.
  5. Tidligere så sto jeg opp ekstra tidlig for å komme meg på treningssenteret, da jeg hater å være på treningsenter uten å ha med meg noen(noe sosialangst), men det å møte opp tidlig nok, gjør at man kan ha senteret nesten for seg selv.
  6. Kjøp smart-lyspære, som du kan justere inn til å skru seg på gradvis før vekkerklokken ringer. Da får man en rolig og mer behagelig oppvåkning
  7. Nå på vinteren kan det også være fint med en varmeovn som varmer opp soverommet før du skal stå opp. Du kan enten kjøpe en egen ovn som man kan sette innstillinger på til å starte til visse klokkeslett, eller du kan kjøpe en smart-stikkkontakt som du setter rett i stikkontakten i veggen, for så å koble en vanlig varmeovn inn i smart-kontakten.
  8. Hahaha, som barn, så var en god motivasjon å rekke å se favoritt programmet mitt på linjer-TV

Noen ideer hvertfall 😅