Stress og angst

Har skrevet her tidligere om en kollega som ikke gjør arbeidsdagen så bra. Vi er veldig forskjellige som mennesker og går ikke godt sammen. Tilbakemeldingene fra denne kollegaen trigget meg veldig i forhold til angsten min, føler jeg ikke gjør noen god jobb/er bra nok. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til denne personen egentlig. Jeg er i tillegg lederen til denne personen, men det oppleves ikke sånn… Må vel bare prøve å holde ut til sommeren, da kan teamet jeg jobbet med bli endret på. Men det er vanskelig o hverdagen, og plager meg også når jeg ikke er på jobb. Vil jo kunne slappe av og ha det bra når jeg har fri. Tror ikke dette påvirket den andre personen i like stor grad som det gjør meg.

Sannsynligvis ikke. Personen kommer nok ikke til å endre seg med mindre du forandrer din egen tilnærming. Hva er det vedkommende sier og gjør, og hvordan håndterer du det?

Jeg har også to slike kollegaer på jobb som evner å gjøre dagen vond. Om du har lyst til å skrive litt så er du hjertelig velkommen til det!

Stiller spørsmål ved beslutninger, på en måte som oppleves som skarp… jeg får vel ikke til å håndtere det, siden det skaper en slags angst reaksjon hos meg.

Har du tilgang på bedriftshelsetjeneste?

ja, sitter langt inne å bruke den da men …

Så leit å høre om situasjonen din på jobb! Jeg hadde virkelig brukt bedriftshelsetjenesten, de er der for å hjelpe! Dere har kanskje en tillitsvalgt også på jobben din? Den personen kan også være god å snakke med i en sånn situasjon. Både BHT og tillitsvalgt har taushetsplikt. Lykke til.