Panikkangst, ptsd

Jeg har ptsd tilknyttet sykehus. Og matallergi. Er inn og ut av sykehus med blodpropp og de 1) gir meg ikke mat, 2) kar meg ikke handle og tilberede min egen mat, 3) forstår seg ikke på allergi. På fredag ga de meg en pille jeg reeagerte allergisk mot med kløe i halsen og brennende følelse og nå er jeg tett i pusten og svimmel. Jeg gråter fordi jeg er redd hele tiden, er redd for timen jeg har der og redd for medisinene de har gitt meg for reagerer allergisk mot dem. Jeg er redd og frykter jeg nå blir retraumatisert. Jeg hadde jobbet MYE med ptsd og blitt så og si frisk, nå kpmmer alt tilbake særlig siden jeg ikke synes behandlingen jeg får er god. Jeg gråter HELE tiden. Seriøst. Jeg holder på å få panikk. Tenkte å kontakte akuttpsykolog på mandag, men i mellomtiden???

Beklager, vill hjelpe men vet ikke hva jeg skal gjøre

Takk. Forstår at det er vanskelig å svare/hjelpe med dette. Føler meg så alene :(

Du vil ikke si det til noen på sykehuset da? Jeg tenker at du trenger noen til å støtte og hjelpe deg med at de ikke gir deg noe som du er allergisk mot, slik at du slipper å måtte passe på og være redd for det.

Nå er det ikke så lenge til mandag, selv om det kan føles lenge. Tror du at du kan greie å fokusere litt på noe annet i dag? Sånn at du greier deg til i morgen? Det å greie å stå i panikken, kan også være en bra ting - å se at du kan komme deg igjennom den uten å gi etter for deg.

Jeg skjønner veldig godt at du er redd for at du bare vil få det vondt og dårlig igjen nå. Er det noe du har lært da du jobbet med PTSD som du kan bruke nå? Har du lært noen verktøy for å roe ned, eller for å greie å stå i panikken? Et eller annet som kan gi deg en liten trygghet på at det ikke bare blir slik som før igjen?

Jeg vet ikke om dette er noe til hjelp. Jeg håper at du vil få hjelp og støtte til å bli tryggere på behandlingen du får på sykehuset og på medisinene de gir deg.