Nedtrapping/seponering av Sobril

Lurer på om noen kan dele sine erfaringer med nedtrapping og seponering av Sobril.

Jeg sto på Xanor 75mg i 1.5 år, men for 4mnd siden bytta jeg til Sobril (10mg x3) da jeg plutselig fant ut at man ikke har lov å kjøre bil når man står på Xanor (legen sa ingenting om det!)

Er i ferd med å trappe ned og skal seponere Sobril og har nå etter 5 uker kommet meg ned til 10mg pr dag (5mg x 2). Har gjennom hele nedtrappingen opplevd mye angst, uro, irritabilitet og søvnvansker. Lurer på hvordan det blir når jeg om et par uker er nede på null, og hvor lenge jeg kan forvente å oppleve abstinenser.

Desverre lenge… Alternativt kan du begynne å trene - slite deg ut. Da vil kroppen bli sliten og du vil kunne få søvnen tilbake. Men det er tøfft av deg å ta dette valget ! Jeg sliter for mye til å orke for øyeblikket, men er inne i en ekstra mørk periode nå.

Abstinenser på beroligende er ikke så ille faktisk. Mye værre med smertestillende… Men somsagt… Urolig og problemer med søvn vil forekomme. Men du slipper oppkast og fysisk syk. Eneste positive i det negative

Anbefaler veldig treg nedtrapping. Typ at du tar 5mg annenhver dag til slutt, å har 14 dager imellom redusering av dose. Kan også anbefale enkel yoga som ‘’trening’’ for å roe ned kropp. Bad/dusj kan også gi deg en pause fra symptomer ved nedtrapping :)