Jeg er en mann på 33 år som bor litt sør for Oslo. Jeg flyttet tilbake til der jeg kommer fra etter å ha bodd tre år i utlandet.
Å holde kontakten med venner er ikke min sterkeste side, men jeg skulle gjerne ønske jeg hadde noen å prate med.
I fjor vinter så skadet jeg foten min ganske alvorlig. Lå på sykehuset i to uker og hadde flere operasjoner. I etterkant av det så har jeg pådratt meg en nerveskade i foten som gjør at jeg fortsatt må bruke krykker.
Før jeg skadet meg så var jeg aktiv i en løpegruppe. Der fikk jeg mye sosialt samvær. Nå så føler jeg at jeg har mista muligheten for å være sosial på en måte som er naturlig for meg, altså gjennom løping og trening. Jeg forsøker å fortsette å trene litt, men løping er helt uaktuelt.
Jeg er veldig glad i friluftsliv og å være ute, men jeg kan også like å sitte inne og spille PC-spill eller PlayStation.
Litt av prpblemet mitt er at jeg føler at jeg er redd for å ta kontakt med folk. Jeg klarer ikke å spille online spill fordi jeg føler at jeg trenger meg på eller at jeg ikke er ønsket.
Det samme gjelder når jeg tenker på å melde meg på noe frivillig arbeid eller lignende. Jeg klarer ikke å bli kvitt følelsen av at jeg ikke er ønsket. Jeg tør heller ikke melde meg inn i noen Disccordgrupper av samme grun. Er det noen andre som har det på samme måten?
Er det noen som kan lære meg hvordan man går inn i onlinespillverden og/eller hvordan man bruker Discord for å være sosial?
Dette ble litt langt, men jeg håper noen leser det. I korte trekk så kan jeg si at jeg ønsker meg noen å prate med og kanskje møte hvis det er noen i mitt nærområde. Håper du svarer eller sender meg en melding.
Hei! Takk for melding. Nå for tiden blir det ikke så mye gaming, men når jeg spiller så er det Witcher III som gjelder, jeg har nettopp kjøpt assassins creed Valhalla på steam fordi det var på tilbud, men jeg var ikke begynt å spille det ennå.. tidligere har jeg spilt mye rdr2 og gtaV. Jeg har også spilt flere av assassins creed spillene, far cry spillene, og Skyrim. Jeg har spilt flere spill også, men jeg kommer ikke på navene her jeg sitter.
Jeg spiller stort sett solo spill, liker open world spill hvor man kan utforske den verdenen man er i.
Hva slags spill liker du å spille? Og gamer du på pc eller konsoll?
Hei igjen beklager seint svar.
jeg spiller mest på pc. favoritt spillet mitt nå er Elden ring, jeg har en elsker/hater relasjon med det spillet. Som de spillene du har spilt, det er open world, mye å se på, og utforske… men alt er ute etter å ta live ditt.. bokstavelig talt ALT. så når det kommer spørsmål om å redde “denne” verden, fra de få NPCer, jeg velger nei!, sett den i fyr!! la alt brenne!.. men ja, eller er det veldig morsomt å utforske verden… til en vis grad. men jeg elsker alt den for meg til å føle.
Har du en slikk spill? som gir deg sterke følelser og tenker å spillet betyr noe for deg?
eneste spillene jeg ikke har prøvd, av det du har fortalt, er witcher3 og rdr2, har hørt at det er super spill.
ellers, når du ikke spiller hva liker du å gjøre da a? =)
Hehe, ikke tenk på det, vi har alle sammen et liv. Jeg har hørt mye om Elden ring, Det er litt som Dark souls på en måte? Open world spill er gøy når man kan utforske og finne ut av ting på egenhånd.
For meg så er det Witcher III som er det spillet jeg mest kan leve meg inn i.
Når jeg ikke spiller går det mest i treningm lesing og matlaging. Det blir lite løping nå som jeg er skada, men jeg prøver å holde meg i form.
Samma her egentlig haha!
spørsmål:
1.
Ja, det er som dark souls, bare at jeg vil si at elden ring er mer nybegynner vennlig enn de andre i serien. Det er noe vakkert med at, uansett hvor hard og urettferdig verden(spillet) føles, så går det ut fortsatt på deg om å gi opp eller ikke. når du ser tilbake på reisen i spillet ifra når du startet, til der du sliter igjen, alle gangene man ga opp, men man fortsatte uten grunn, for det er bare en vei, og det var fremover. den følelsen elsker jeg.
“Frank Sinatra- my way” playing in the background
samma her, har tatt meg en pause fra spilling nå, og fokusere på meg selv. har begynt å lese bøker(leser spillet av Neil strauss(for damene) og en kort historie om nesten alt av Bill Bryson, gjøre litt sudoku her og der på cafer, og prøvde å lage fårikål forrige uke… mandag… har noe igjen… med håpe den ikke begynner å gå ut for å beiter igjen…
Det er sånn jeg har hatt det med Witcher. Følelsen av å endelig få det til etter å ha sliti med noe lene er god!
Det er godt å ta en pause fra spilling også. For meg så har det gått mye tid til oppussing, jeg driver å legger nytt gulv i noen rom og skal sette inn et nytt vindu snart, gruer meg litt til det, men det vil helst gå godt.
Sudoku har jeg ikke så mye forhold til, men jeg burde kanskje prøve det. Det er jo bra hjernetrim.
Akkurat nå så driver jeg å leser “The Devils” av Joe Abercrombie. Jeg leser mest fantasy. Litt barnslig kanskje, men jeg liker å leve meg inn i en fantasiverden.
Jeg er veldig glad i matlaging. Fårikål er godt, men det kan fort bli mye rester av det ja. Det kan ofte være lurt å fryse ned porsjoner, men så lenge det ikke lunkter surt så går det nok bra. Det er vanskelig å lange god middag hvis man skal lage til bare en person. Nå vet jeg ikke om det er situasjonen for deg da, men for meg så er det ofte sånn at det blir mye rester når jeg kokkelerer. Heldigvis så har jeg god plass i frysern.
Jeg har ikke lest den boka du nevner, men jeg søkte på den nå og den ser interessant ut! er den bra?
hey hey, sry for seint svar, jeg kom hit meg mye entusiasme og nå får jeg igjen for det… tok meg tid å finne deg igjen, og drevet med andre ting ute av nette.
men boka ja, så langt har den fanget meg, men jeg er bare på siden 40 noe. men jeg tenkte litt, wow, dette må jeg skrive ned. noe jeg frykter, er kanskje det at hvis boka er riktig om damer generelt, så høres det ut som alle damer er neste like, jeg håper boka mot sier frykten min. da kan nesten hvem som helt være det vi håper på å være “den ene”… nok om bekymringene mine om boka, åssen går det med deg?
Kjedelig å føle seg utbrent. Er det mye som skjer på jobb, eller bare gradvis slitt ned arbeidsglede?
Jeg spiller mest solo spill, har ikke prøvd de du nevner. Jeg tenkte jeg skulle prøve Ghost of Yotei som neste spill jeg spiller. Hva er det du liker med de spillene du nevner?
Er sykmeldt på ubestemt tid i vente på svar om eg er kronisk syk eller ikke. ( har tatt 6 år )
Men ja jeg liker spillene for du kan velge farten, musikken, solo, co-op, mods. Veldig mye og gjøre på 2 spill. Nå spiller jeg ikke så mye mer da jeg solgte spill riggen for og ha penger til mat i hus..
Spiller på mobil, å har lånt en sånn all in one pc av en venn, nok til diablo 3, house flipper 2 , eurotruck sim og farming og oød school runescape da 😊
Hei!
Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver om at du ikke spiller online spill eller melder deg inn i en Discord chat fordi du føler at du er uønsket på et vis. Selv føler jeg at jeg ikke er god nok, selv om jeg egentlig synes det virker koselig å få seg et sosialt nettverk gjennom gaming. Derfor blir det mest solo gaming her også. Synes ettermiddagene og kveldene etter jobb kan bli lange, og det hadde vært hyggelig å ha noen å prate med :) Jeg bor også litt sør for Oslo, nærmere bestemt i Vestfold. Hilsen kvinne, 36