Jeg tenker ofte den samme tanken som deg.
Jeg har vært alene i mange år etter at mitt forrige forhold tok slutt. Mange av de årene har vært preget av angst, depresjon og gamle traumer, samt masse jobb for å få oversikt og bukt med utfordringene det har ført med seg.
Den perioden var så turbulent og all tilgjengelig fokus ble brukt på å jobbe med meg selv, så det var ikke rom for å tenke eller føle for mye på et savn etter en partner. Det jeg har merket den siste tiden dog, er at jeg har fått såpass god balanse og rutiner at en følelse av at det kan være plass til noen andre har kommet snikende over tid.
Jeg føler, som deg, at jeg har mye kjærlighet og omsorg å gi til en potensiell partner.
Jeg føler ikke jeg er skjebnebestemt til å være alene, men det har gått så mange år siden jeg var i et forhold at jeg er fortrolig med at det finnes en mulighet for at jeg kan ende opp med å være alene resten av livet.
Jeg har akseptert at det er en mulighet og det er nok det som gjør at jeg ikke nødvendigvis føler at den tanken tynger mer enn den gjør.
Jeg kjenner på savnet til tider, og dagdrømmer tidvis om å en dag treffe noen som er villig til ta meg for den jeg er, og være åpen for det jeg har å tilby. Og at selvfølgelig denne personen tenker i de samme baner.
Om jeg kaster bort tiden ved å være alene resten av tiden vet jeg ikke om jeg føler, for selv om mine egne ønsker og behov kanskje aldri vil bli oppfylt - så bidrar jeg jo i andres liv og lykke.
Men, jeg er fast bestemt på å være optimistisk på at fine ting kan skje. Og om det ikkje skjer, så vet jeg at det går ganske greit uansett. For jeg og elsker å være alene, bare ikke like ofte eller mye som jeg pleide.
Jeg håper av hele mitt hjerte at du kan få oppleve et sunt, stabilt forhold hvor du blir respektert for den du er.
Jeg tror ikke du er skjebnebestemt til å leve livet ditt alene, for det finnes mange der ute som tenker og føler det samme som oss vil jeg tro.
Jeg ønsker deg masse lykke til og at du finner det du ønsker, og mye, mye mer!