Leamus i hele kroppen

Jeg var helt sikker på at jeg hadde MS først, jeg hadde så mange rare symptomer. Svimmel, vondt i beinet, nummenhet osv. også fikk jeg leamusen: og da var det bare en sykdom da. Og det var ALS. Så det har vært det siden.
Men legene har ikke funnet noe, så det er jo bra.
Hvis du tar en time hos nevrolog kan de i hvertfall svare deg på om det du føler er somatisk. Mest sannsynlig vil det gå over av seg selv. Kanskje ikke leamusene, med dem andre tingene. Kan hende du må leve med poping rundt på kroppen. Men har du ikke svakheter så har du ikke ALS hvertfall. Så håper du klarer å slippe dem tankene fort, du må nyte permisjonen din.

Ja, er en stund siden jeg har googlet symptomer nå - i den verste perioden, hvor jeg hadde mest angst og googlet mye, så hadde jeg nummenhet og prikking overalt og masse leamus. Nå har jeg fortsatt leamus, men mindre, lenge siden jeg kjente på prikking og nummenhet - så får prøve å tenke at jeg kanskje har en tendens til å føle angst fysisk. Nå tenker jeg mest på at det verker i hele venstre siden og at jeg skriver en del feil på telefonen…
Kan godt leve med leamus som er ufarlig! Så lenge man vet det er ufarlig da..

Jeg googler hele tiden, leser de samme tingene om igjen. Er på Reddit, spurt mange folk om symptomer o.l. har Blitt smågal trur jeg.
Livet er skikkelig dritt på grunn av dette. Så jeg håper du får tankene over på at dette ikke er noe farlig. Hva mener du med at du skriver feil på telefonen? At du bommer på bokstavene? Jeg gjør det hele tiden. Aldri tenkt at det er et symptom 😔 smerte peker vekk fra als ut i fra hva jeg har lest da.

Jeg slet mye med prikking i armer og beinda jeg hadde mye angst. Og klump i halsen. Og mange andre fysiske symptomer.
Det var " kun" angst.
Viktig å bli skikkelig undersøkt, så kan du få vite om det er noe annet enn angst, selv om de symptomene er slitsomme.
Lykke til ❤️

Man blir jo litt smågal av dette! Lest en del på reddit selv, om BFS.
Okei godt å høre at ALS ikke er forbundet med smerter, er jo selvfølgelig det man er ALLER mest redd for selv om MS heller ikke hadde vært noe hyggelig..
Grunnen til at jeg tenker på det med å skrive feil på telefonen er fordi jeg før har irritert meg litt over når folk “hele” tiden skriver feil, har noen venninner som alltis har skrevet masse feil fordi de ikke har giddet å rette opp i det! Og nå har jeg altså blitt sånn selv, at jeg skriver mye feil. Så hvis man alltid har gjort det og ikke tenkt at det har skjedd en endring hadde jeg nok ikke vært bekymret - men vet at jeg skrev mindre feil før!
Håper virkelig du også får roet ned snart og ikke lar dette ta over hverdagen så mye som det kan gjøre. Jeg kan hvertfall si at det å slutte å google har hjulpet på de første symptomene jeg kjente på, som nummenhet og prikking, og lesmusene har blitt sjeldnere selv om jeg kjenner det hver dag fortsatt!

Åå tusen takk for at du deler! Jo fler som forteller sin historie, jo lettere er det å tenke at angst kan forårsake så fysiske symptomer…
har også før hatt klumpfølelse i halsen ved et par anledninger - har vart i 2-3 mnd og så plutselig blitt borte!
Har heldigvis en lege som er veldig opptatt av å undersøke skikkelig og tar symptomene mine på alvor!