Kvinneangst

Jeg har faktisk kvinneangst. Jeg kan si det nå fordi den tross alt er blitt betydelig mer håndterbar. Er det mulig at det er noe av grunnen til et overveldende behov for å hoppe til sengs med kvinner? En magefølelse som forteller at en må konfrontere angsten sin?

Kvinneangst?

Altså du har frykt mot kvinner? Hva er det som gjør deg redd for kvinner?

Og om du virkelig har en frykt mot kvinner (gynefobi), så er det veldig selvmotsigende at du har en overveldende trang til å hoppe til sengs med første og beste. Det handler definitivt ikke om å konfrontere frykten sin. Og skulle det være sånn, så gå å få den en massasje, ikke en sånn med happy ending, men en helt vanlig massasje av en kvinnelig massør, det burde være mer enn nok til konfrontere en eventuell frykt du har mot kvinner. Bare pass på å ta med noen som kan være et sikkerhetsnett for deg om du skulle få et angstanfall mens du ligger der og får en massasje av en kvinne.

Første og beste, vet jeg ikke. Du har tydeligvis alle svarene du, så da vet jeg ikke hvorfor du spør.

Du må ha dine egne svar, men det å påstå du har frykt mot kvinner, for å så si du har overveldende trang til å ligge med de, det bare henger ikke på greip.

Jeg kan forstå frustrasjonen ved å ikke få seg noe, men ta det som det er, en frustrasjon, og ikke finn på problemer som ikke finnes. Det er kanskje en menneskerett å ha en seksualitet, men det er ingen menneskerett å få seg noe. Og å sutre om det på internett setter en sjeldent i et godt lys.

Om du ikke får faktaene til å henge på greip så går det bra det. Jeg skjønner heller ikke så mye av livet så derfor spør jeg dumme spørsmål.

Du er derimot oppfinnsom med fakta, det skal du ha.

Så faktaene er altså som følger: Selv om det er vanskeligere å si om det er en angst nå, så er det i alle fall helt sikkert at jeg en gang hadde både stor angst for kvinner og stor lyst til på sex med dem. Det er et reelt paradoks.

Så det er et tilbakelagt kapittel i livet ditt?
Du hadde en gang angst, og stor lyst på sex, men altså ikke nå?

Ettersom jeg husker fra det gamle forumet så hadde vel ikke du problemer med å ta kontakt med kvinner. Du kunne jo gjerne gå bort til hvem som helst og spørre om hun ville ta en kaffe med deg.
Så angst for kvinner høres da litt rart ut.
Isåfall ville det kanskje være en angst for sex, men du hadde jo også fast partner. Som du tilogmed var veldig glad i, så da burde du jo teknisk sett ha tilgang på dette jevnlig. Og om du hadde angst for sex…ville det ikke da være bedre å ha dette bare med en partner? En fast partner som du kunne være trygg på?
Det høres mye mer angst skapende ut å skulle ha sex med flere.

Takk for å ikke legge ord i munnen på andre og snedig hvor mye du husker om meg. Du må ha fulgt med på trådene. Kanskje ikke så rart når jeg aldri holder kjeft.

Fortsatt stor lyst, og poenget i originalposten var at jeg har angst, men ikke på langt nær samme grad som før. Likevel lurer jeg altså på om dette er noe av grunnen til jaget.

Jeg skulle tru at folk aldri hadde hørt om å gjøre noe til tross for at man er redd. Har ingen gått inn i situasjoner som de føler er nødvendig selv om de har angst? Hvis man går frivillig inn i en situasjon så er det et bevis på at man ikke er redd? Hjertet mitt pleide å hamre så det nesten datt ut av brystkassa når jeg nærmet meg damene, og jeg regner med at dette er ganske normalt for mange som er forelsket eller kåt på noen.

En viss angst for sex hører jo da også med, avhengig av situasjonen. Og igjen, dette poenget som mange ser ut til å streve med, det er ingen motsetning mellom å ha lyst på og angst for en og samme ting. Paradokser, folkens?

Folk, tilogmed jeg, har hørt om å gjøre noe til tross for at man er redd jo.

Jeg stusser bare på “gått inn i situasjoner som de føler er nødvendige…”
Hvorfor er det nødvendig å ha sex med flest mulig liksom? For å bli kvitt denne angsten? Hadde det ikke da holdt med en? For meg beskriver du noe helt annet enn angst. Bekrefte selvbildet gjennom “jeg kan få hvem jeg vil”/“jeg kan få de fine damene”. En slags alfahan.
Eller “jeg vil ikke bli såret, derfor vil jeg ikke bli for godt kjent med noen”.
Dersom det er snakk om å tilnærme seg kvinner i det store og hele kan jeg skjønne det. Da er det lurt med øvelse, absolutt.
Men sex med flest mulig… Da tenker jeg det handler om noe annet enn angst.

Takk, så lenge det varte i alle fall. Jeg har intet svar på hvorfor det er nødvendig å ha sex med flest mulig. Det må de som har det behovet svare på.

Men du stiller noen relativt gode spørsmål.

Mer slik: “Jeg vil ikke såre, derfor…”

På en måte, men altså ikke hvem jeg vil som i flest mulig.

Ja, men det er jo fordi jeg faktisk vil ha veldig fine damer, og egentlig damer av alle slag. Jeg sier “veldig fine”, fordi de fleste damer er fine på sin måte. Det ser ut til at alle teorier hopper bukk over dragningen i selve opplevelsen. Det må liksom handle om bekreftelse av ego. Noe negativt.

Åja:-), beklager. Tenkte automatisk at dette var målet, da jeg leste teksten du hadde skrevet.

Du vil ikke såre noen, derfor vil du ikke bli for godt kjent med noen (og har derfor sex med flere)?

Men kan de ikke nettopp bli dette? Såret altså, når det ikke blir et langvarig forhold ut av det?
På den annen side er vel dette også avhengig av hvem du velger. Det er jo også kvinner som ikke vil ha noe langvarig forhold, evt vil ha flere/ha mulighet til å ha flere partnere samtidig.

Og dersom begge vil det samme er det jo helt greit. Da er det jo ikke en negativ ting.

Da er det helt i orden, Gollum

Dette er som en labyrint mellom forskjellige hensyn. Når en på den ene siden har hensynet til hva man vil selv, fks noe useriøst/kort, og på den andre siden hensynet til følelser, så går det likevel ikke an å gå inn i noe langvarig for å unngå å såre noen. Jeg vil påstå at det er langt tryggere for alle å avslutte fort, enn å avslutte etter lang tid når følelsene virkelig har fått lov til å vokse. Som du sier så er det jo også sånn at begge parter kan være fornøyd med noe kort.

Angst, ja. Langt mildere enn før, og jeg ser nok ganske selvsikker ut, men det kjennes i brystet når det ligger superveldreide jenter og soler seg ved turstien. Det er jo nettopp fordi man vil ha dem.