God kveld, jeg føler meg veldig dårlig, jenta mi, jeg liker hverandre veldig godt. Vi har kjent hverandre i to måneder og har møttes flere ganger. Men jeg skriver til henne, hun svarer varmt, men etter noen meldinger forsvinner hun og ignorerer meg. Vel, jeg led fortsatt, men i går da jeg foreslo at vi skulle møtes, sa hun at hun våknet klokken 05.00 og følte seg sliten. Så skrev jeg at hun kanskje kunne stille et spørsmål om oss. Hun leste det og forsvant. Jeg plages bare veldig av å ikke vite hva jeg skulle gjøre, og hvordan jeg skulle føle meg. Jeg tror svaret hennes vil være negativt, og jeg er redd for å slå opp helt.
Hei!
Jeg skjønner det er vanskelig og man ønsker et svar og klarhet og har masse håp.
Men jeg må si at det kan også være nyttig å ta en prat med psykolog/terapeut. Uansett hvor mye vi liker andre, vi må være trygge nok på oss selv for å kunne respektere andre sine grenser/ønsker og behov, selv hvis det skulle bety at de ikke vil være sammen med oss.
Avvisning gjør vondt uansett, men det finnes måter å forholde seg til andre mennesker uten at det er så skummelt.