Hei jeg er ganske ung og har kommet i kontakt med en som sitter i fengsel. Jeg liker han veldig godt og har latt ting gå alt for langt. Jeg ga han bank id min og han har nå brukt flere tusen av kronene mine. Jeg vet det allerede er ulovlig å gi ut bank id og personnummer og jeg vil ikke ødelegge mer for han når han allerede har det vondt (han har telefon ulovlig i fengsel). Jeg tørr ikke si ifra til noen (politi osv). Jeg tror ikke han bryr seg om meg og tror heller ikke jeg får pengene tilbake. Hva gjør jeg.
Høres ut som du blir manipulert. Egt er det eneste å gjøre å si ifra til banken…
Du kontakter banken din og sperrer kontoen umiddelbart. Så bryter du kontakten med denne personen.
Du lærer til neste gang. Ødelegg for dusten! Sperr kontoen, og ikke la skam stoppe deg fra å si ifra til de som kan hjelpe.
Høres ut som om han allerede har ødelagt nok for seg selv. Du skal ikke gå rundt og føle at du ødelegger for han. Han skulle aldri ha bedt deg om din bank-id/passord, eller skaffe seg mobil ulovlig. Kontakt banken din, sperr konto, få ny bank-id. Også politianmelder du det. Det kan nok hende at du vil få en snakk med politiet, og han får nok en lengre straff. Men ut i fra hva du sier, så har han manipulert deg til å oppgi dine personalia.
Pengene dine, de ser du nok dessverre aldri igjen.
Har du fått svar fra noen her? Det er ikke synd på ek som utnytter deg til egen økonomisk vinning.