Dame i mannsdominert yrke vil gjerne prate med andre damer i mannsdominerte yrker

Hei, jeg er 27 år og jobber i et mannsdominert yrke. Det er såpass få damer at jeg er litt nervøs for å skrive hva yrket mitt er, siden jeg vil holde meg anonym.

Jeg er veldig glad i jobben min, men det er veldig ensomt inniblant. Alle kollegane mine er menn, sjefen min er også mann. Jeg er i tillegg yngst, og har en helt annen livssituasjon fra de andre på jobb.

Jeg savner å ha noen i samme situasjon, som vet hvordan det er å være eneste dama på jobb, eller en av veldig få. Jeg er utrolig heldig som har inkluderende kollegaer og sjef som gjerne vil hjelpe og støtte meg. Desverre så er det ting som de ikke kan forstå eller relatere seg til.

Noen andre her i samme eller lignende situasjon? Eller bare som vi prate om det å jobbe på en mannsdominert arbeidsplass?

Hei! Eneste dame på mine to siste arbeidsplasser. Er 21 år og jobber kun med menn på 40+

Samme her! Alle er 40+. Hvordan har du det? Bra arbeidsplass? Enig i at det er litt ensomt?