Fortvilet dame

Hei.
Jeg er inne i en vanskelig situasjon for tiden.
Jeg er nylig blitt separert fra mannen min gjennom mange år. Vi har flere barn sammen. Forholdet vårt har vært litt turbulent. Jeg har ofte sitti hjemme mens han har gjort som han har hatt lyst til. Han har alltid vært opptatt av andre kvinner og fått nye venninner jevnlig gjennom alle disse årene. Det har dessverre vært flere tegn på utroskap, men han har aldri innrømmet det. Nå som er det slutt har han etter ei uke allerede funnet seg ei ny dame. Vi har ikke engang rukket å signere skillsmisse papirene. Jeg føler meg så trist. Han har lov til å gjøre det han vil selvfølgelig - for han er singel. Men jeg har ikke en gang rukket å flytte ut av huset vårt.
Jeg tar dette så mye hardere enn hva jeg trodde jeg skulle.

I tillegg er jeg veldig bekymret for fremtiden. Jeg har ikke den beste økonomien og med alt som koster så mye for tiden, ser jeg ikke helt hvordan jeg skal klare meg alene.

Noen som har noen tips og råd?

Jeg ble veldig trist på dine vegne, tøft at du skriver og setter ord på det du står i.
Jeg var i en veldig tung situasjon selv for noen år tilbake, helt grusom faktisk. Det viktigste jeg lærte fra den tiden var å være mest mulig her og nå og ta kun en ting om gangen. Løs et og et problem om gangen, fremtiden og fremtidige problemer kan vi uansett ikke kontrollere.
Prøv å ikke bli bitter. Tenk at han har vist deg hvordan du ikke skal behandles, og nå har du fått en sjanse til en ny start der du vet hva du ikke skal finne deg i igjen.
Tiden leger faktisk alle sår, lykke til!
Stor klem til deg

Tusen takk for gode ord ❤️

Støtter mye av det hundemamma sier her! Ta en ting av gangen. Også tenker jeg du må tillatte deg selv å være trist , men ikke så mye at du går i kjelleren heller. Gjør ting du setter pris på, gå ut og møt venninner og gamle kjente. Og husk at det er mange kvinner og menn som tidligere har havnet i samme situasjon som deg, de har kommet seg ut av det og det samme vil du:) Livet ditt vil selvfølgelig endre seg, men ikke bare på en negativ måte heller. Lykke til!

Tusen takk for det ❤️