Hei! Er det noen her som har erfaring med Cipralex? Begynte med første tabl. i dag tidlig, og har flere ubehagelige symptomer nå senere på dagen bla; klam i huden, skjelven, varm, full av angst, svimmel. Noen flere som har opplevd det samme? Altså at det kan være bivirkninger?
Hei.
Jeg gikk et par år på preparatet du nevner, og opplevde noen uønskede bivirkninger i løpet av denne perioden.
De gav også den ønskede effekten, så for meg var det vel verdt å leve med de bieffektene som fulgte med over en lengre periode.
Jeg er ikke kvalifisert til å si noe sikkert, men slik jeg har forstått, og erfart det, så tar det en stund (4-6 uker) før preparatet du tar har full effekt. Bieffektene avtar normalt sett etter 1-2 uker.
Hvor fort en opplever bieffekter virker også å være veldig individuelt, men jeg leser at enkelte kan oppleve bieffekter umiddelbart ved oppstart. Dersom dette ikke avtar over den neste uken eller to, ville jeg konferert med legen igjen for å se på aktuelle alternativ.
Er du usikker generelt, ville jeg anbefalt en samtale med lege uansett.
Men det tar som sagt noen uker før den får ønsket effekt, så så lenge du ikke føler bieffektene er av en for hemmende art - så vil du merke over de neste ukene om de får ønsket effekt for deg.
OBS! Ta det jeg sier med en klype salt, og konferer med legen din dersom du ønsker info fra noen som har bedre kvalifikasjoner.
Lykke til! Jeg håper du får ønsket effekt og at det hjelper deg til å komme deg til en bedre plass over tid :)
Jeg har brukt Cipralex. De første ukene hadde jeg magesmerter, diare , hodepine og kvalme. Angsten var også verre. Men hos meg gav det seg .
Takk for svar begge to! :)