Hei,
Jeg er ny med antidepressiva; ca 4 uker. De første 2 var er lite helvete da jeg ble totalt slått ut og var søvnig 24/7. Har så i samråd med lege halvert dose fra 30mg → 15mg mirtazapin og er mer fungerende i hverdagen.
Men;
Jeg må ha lagt på meg 5kg alt, jeg opplever en craving etter snacks og snop som om jeg har munchies…
Min ereksjon og utløsning er svakere, når jeg kommer (og det er vanskeligere enn før) så registrerer jeg det rett før, men den gode følelsen som skulle komme uteblir eller er i beste fall veldig veldig nedjustert. Så det er et regelrett anti-klimaks.
Ved 2 anledninger har jeg registrert at min normalt veldig negative respons til noe har vært mildere enn hva som er normalt for meg. Altså at jeg har blitt “regulert” i bedre retning. Men det har samtidig vært mange anledninger hvor jeg følte jeg var meg selv lik, og tablettene ikke hadde noen innvirkning.
Jeg får veldig lett hodepine om dagen, er smått døsig konstant, men ikke i nærheten så zombie som jeg var de første 2 ukene, og er i fare for å miste gleden av sex, som er en av de ytterst få tingene som gir glede i livet. Er dette bare noe dere andre har innfunnet dere og sliter med og; eller har jeg kanskje bare feil medisin og dose? Jeg sliter med motivasjonen over å ta den videre. I den anledning har jeg første gang også hatt én samtale med psykolog, hvor vi skal utforske behovet for pillen sammen.
Men, jeg er en utålmodig sjel; og hvis noen vil skrive med meg så gjør for all del det! Blåser i kjønn, alder osv. Er her for å ventilere og å absorbere andres mer erfarne visdom,