Behandling kosthold

Hei
Jeg har noen tanker og en del erfaringer og har lest mye om kotholdsbasert behandling av psykiske lidelser. Og da tenker jeg mest på ketogent kosthold og dokumentert effekt på epilepsi og det faktum at vi behandler svært mamge psykiske lidelser med medisiner beregnet på epilepsi.
Jeg finner svært lite rundt dette temaet i Norge. Er det fordi vi ikke er klar over det, eller er det noe fagmiljøet ikke ønsker oppmerksomhet rundt på grunn av at dette forskes på men ikke er bevist i randomiserte studier og/eller norske forskningsprosjekter?
Jeg vil her vise til Metabolic Mind og deres forskning på effekten av ketogent kosthold som behandling mot bipolare lidelser spesielt, men også boken Brain Energy av Dr. Christopher M. Palmer

Vanskelig å si hva som er grunnen, men jeg tror ikke det har noe med fagmiljøet i seg selv å gjøre, heller at vanlige folk ikke stiller krav til fagmiljøet og resten av helsevesenet. Alternativmiljøet - som kunne ha vært en pådriver - har marginalisert seg selv gjennom overtro, konspirasjonsteorier og antivitenskapelighet.

Dwrsom jeg hadd vært helsepersonell og vært klar over den forskningen som har kommet særlig det siste året og hvor vanvittig gode resultater de viser, hadd jeg informert alle pasientene mine om det og skaffet meg mer kunnskap om ernæring.
Ikke bare har dette kostholdet utrolig gode effekter på alle hjernerelaterte sykdommer og problemer, det er iten alle bivirkningene man får av medisiner.
Jeg skulle ønske jeg hadde visst dette for 20 år siden, det kunne spart meg og familien min for utrolig mye!
Nå er jeg bare takknemlig for at jeg «snublet over» denne forskningen, men jeg har et sterkt ønske om at alle skal få vite dette. Folk fortjener å vite at denne behandlingen finnes, selv om den nok kan være vanskelig for mange.
Jeg har tenkt å ta opp dette med fastlege og behandler nå, jeg kan jo vise til forskning og egen erfaring. Jeg er spent på hva jeg blir møtt med

Det er de færreste fagfolk som klarer å holde seg oppdatert på siste års forskning, og det er heller ikke rimelig å forvente.

Jeg vil anbefale deg å bli med å bygge opp igjen alternativmiljøet slik det en gang var - et miljø som lå foran de etablerte fagmiljøene i vitenskapelig forskning, men utenfor de etablerte forskningsinstitusjonene.