Å ringe etter hjelp!

Håper noen kan svare meg litt kjapt og hjelpe meg nå! Jeg sliter enda med selvmordstanker, og de blir bare værre og værre!! Jeg VIL ikke ta livet mitt, men jeg er så innmari sliten nå og det er ekstremt mye for meg, jeg takler snart ikke mer!! Og jeg er livredd for at jeg skal bli så nede, angstanfall, null kontroll og alt når jeg nå er alene, og at jeg utfører de tankene i sinne/fortvilelse! Jeg er så innmari redd!! Jeg vil ha hjelp, men det eneste som hindrer meg i å ringe akutt tlf, er at jeg overhode ikke orker å fortelle/forklare og ALT 😥 Det stresser meg veldig, for jeg vil bare at noen skal komme å hjelpe meg!!
Så det jeg lurer på, er det noen som vet nøyaktig hva som skjer hvis jeg ringer?? Blir/kan man bli lakt inn med engang??

Fra min erfaring : du blir vurdert først. Så er det ikke sikkert man får så mange dager innlagt heller. I tillegg må man virkelig ville det…jeg dro tidlig fra innleggelse sist gang. Følte jeg var der på oppbevaring, men ingen skikkelig terapi. Det føltes tryggere hjemme rett og slett. Lykke til ❤️

Når jeg ble henvist til dps tok det en månde ca men det var fordi jeg og de mente jeg ikke vsr i direkte fare. Vist du føler du er nær ved å gjøre det tror jeg du får en plass på dagen