Venner i Drammen

Hei!

Jeg er ei ung dame på 28 år som bor i Drammen. Har bodd her noen få år nå, men ikke fått noe særlig nye venner og kunne veldig gjerne tenke meg, og har plass til å utvikle noen flere gode vennskap.

Opplever at det ikke er så lett å finne nye venner som voksen, særlig når man ikke har de naturlige sosiale arenaene å bli kjent med andre som man hadde i barndommen.

Litt om meg: Jeg er en positiv, blid, aktiv og omsorgsfull person, og det å ta vare på og pleie nære relasjoner som familien, forholdet mitt og gode venner er viktig for meg.
Veldig glad i å gå turer, trene styrke og kondisjon, lage mat og bake, gode samtaler, kaffe. Og liker også å holde meg orientert på nyheter og det som skjer i samfunnet ellers. Kunne tenke meg å prøve yoga. Viktigste er ikke akkurat hva man gjør, men hvem man gjør det med. Veldig glad i dyr, men har ingen selv for øyeblikket.

Alder og kjønn spiller ingen rolle for meg. Men om du bor i Drammen eller omegn og føler vi kunne ha litt til felles så send meg gjerne en melding 😊

Drammen er nok ikke den letteste byen å finne nye venner i voksen alder… Selv er jeg Drammenser og har bodd i byen mesteparten av livet. Likevel, etter et rimelig langt ekteskap og barn, er det ingen igjen fra tidligere. Iallefall ikke som ikke er på sosiale nettverk mye av døgnet og har “livet sitt der”… Selv styrer jeg unna disse “vennskapene” på sosiale plattformer, der er så mye offentlig mobbing og trakassering og folk kaster hverandre under bussen hele tida. Og det på det groveste også. Jeg kunne aldri ha blitt med i slike nettverk/vennekretser.
Selv er jeg i utgangspunktet veldig utadvendt og sprudlende kvinne. Som takler det aller meste av utfordringer som kommer. Men jeg har den siste tida kjent daglig på ensomheten. Og det gjør faktisk noe med både selvbildet og motivasjonen generelt.
Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med noen “likesinnede “. Jeg vet ikke om du er her inne å leser fortsatt. Jeg oppdaget dette forumet først i dag, og tenkte at det iallfall ikke skader å legge inn noen ord uansett 😊

Jeg fikk varsel på mail med ditt svar, men det kommer ikke opp i tråden her på siden…
Så mulig det ser ut som jeg svarer meg selv, haha😆
Godt at du har skolen! Der misunner jeg deg faktisk litt nå. Man tenker ikke akkurat over slike ting når man går på skolen som veldig ung, men merker det senere i livet-hvor godt det egentlig var pga sosialisering!
Jeg har ingen spesielle planer i sommer, og de få jeg treffer litt innimellom er på familie ferie hele sommeren. Så det er nok den mest ensomme sommeren noen gang. Familie som er igjen er veldig langt unna. Jeg var gift en god stund, og det var jo det som gjorde at relasjoner fra tidligere skled i hver sin retning . Og da jeg brøt ut av ekteskapet (med veeeldig god grunn), var folk borte. Det er vel vanlig, men jeg tror at å finne nye venner som voksen er vanskeligere enn noen gang. Folk er stort sett på sosiale plattformer og lever mye av dagene sine med andre online. Det er ikke helt for meg. 🙃

Lyst til å ta en øl og bli kjent? :)