Jeg er 37 år og bor i Vestfold. Sitter veldig mye hjemme alene, for jeg klarer ikke å få venner. Har lett for å komme i kontakt med folk, men når jeg vil ta steget videre og invitere hjem/finne på noe sammen, så trekker de seg unna. Det er ekte venner jeg er ute etter, da jeg hater falskhet, narsissisme, utestenging, diskriminering, baksnakking og mobbing. Opplevd så mye av dette i midt liv at nå er jeg lei. Gidder ikke være i grupper hvor man må gjette seg til små filleting av sosiale koder, for så å bli utestengt pga. småting( f.eks feil håndtrykk, for mye eller for lite sminke, for utadvendt eller for introvert, for mye eller for lite penger osv). Da vil jeg heller være alene, for å si det sånn. Det som er viktig meg er at man utviser vanlig folkeskikk, høflighet, og at man viser respekt for folk, selv om man ikke forstår problemene de sliter med. Sliter med lavt energinivå og helseproblemer etter en lang periode med høyt stressnivå.
Hei!
Kjenner meg veldig igjen i din situasjon. Har selv alltids slitt med å få meg venner, og de få jeg hadde har blitt mistet over tiden. Slike småting du nevner er noe jeg også grubler mye på. Jeg er nok litt for flink til å overtenke alt som er. Savnet blir stort etter trygge vennskap, og virker bare vanskligere og vanskligere å finne jo eldre en blir.
Er forresten 35 og holder til på Østlandet.
Om du vil bli kjent må du gjerne legge meg til på snap, eriks-90 heter jeg der.