Så trist og anderledes / utenfor

Føler meg bare helt alene… Jeg er gift med en kjærlig kone og har en utrolig nydelig datter på et år… samtidig føler jeg meg avvist av helsevesenet og at leger og dps ikke forstår meg eller avviser meg… kollegaer og venner konfronterer meg med at jeg er en belastning og trenger hjelp… Men jeg får ikke profesjonell hjelp… Føler meg så alene… Fikk svar på klagen min i går at det ikke er kostnadseffektivt å behandle meg… Føler meg så liten og så alene

Vet ikke hva jeg skal gjøre…

Mann 39 bryne

Så trist å lese at du føler deg alene. Helsevesenet er helt håpløse på å hjelpe dem som faktisk ber om hjelp… har vært der selv nå nylig. Håper ting ordner seg for deg <3

Da svarer du at hvis de mener du er en belastning og trenger hjelp, får de ringe inn en bekymringsmelding selv i løpet av 24 timer. Da snur du hele situasjonen slik at det er de som må svare for seg hvis de ikke følger opp.

For å få psykiatrisk hjelp av helsevesenet skal en være veldig syk av det alvorligste. Leste artikkel om det. Jeg får ikke noe god hjelp jeg heller. Er litt yngre enn deg. Finnes det lavterskeltilbud der du bor så kan du minst få like god hjelp der.

Hva skal du bruke dps til ? Dps er mest på diagnosering.

Provoserende å høre at det ikker kostnadseffektivt. Det skal ikke handle om det. Kanskje de ikke vet hva de skal gjøre. Ikke gi opp ihvertfall, ble gitt opp selv og fortsatte. Ting kan snu, hjelper kanskje om du får på plass en eller noen diagnoser.