Hei jeg har blitt forelska i dataspill og ser etter sterkere stasjonær pc er det noe tips på billige steder jeg kan finne dette? Ferdig bygget
Om du skal ha noe rimelig, så kan brukt være en god ide, men da er det ofte garantier og sånt man vil gå glipp av. PC komponenter har generelt vært dyrt i Norge de siste årene, så en god gaming PC, og rimelig er sjeldent noe som havner i samme setning.
Og skal du ha ny PC, så ville jeg tatt en kikk hos Komplett, de har Komplett Flex som gjør at du kan betale ned over tid, og få en god maskin nå, så lenge du er kredittverdig. Og litt avhengig av hva slags spill du ønsker og spille, i hvilken oppløsning og grafikk kvalitet, så ville jeg satset på en PC som er fra 15000 kr og oppover. Mus, tastatur, skjerm etc… kommer i tillegg. Det er litt vanskelig å gi konkrete tips på generell basis uten å vite hva du ser etter i en PC.
Hei takk for svar jeg har vurdert finn mange ganger men jeg er redd for at jeg skal bli lurt. Jeg spiller minecraft farming simulator 22 golden ruch og car mechanic simulator 22. Så rundt 8 gm ram må nå holde
Jeg vil anbefale minimum 16 GB ram i dag. Normen begynner å nærme seg 32 GB RAM.
Men da er det Komplett du står igjen med, og det er der det er minst sjanse for å bli lurt.
Komplett har sin Entry plus modell, og den vil jeg anse er absolutt minimum for en entry gaming PC i dag. Her er du på en moderne platform, so er mulig å oppgradere om du trenger det. I mine øyne er den enda litt svak, men du må opp på nesten dobbel pris om du skal opp i en middel klasse gaming PC i dag.
Du får en 6 kjerne prosessor, 16 GB ram, 1TB SSD, 6 GB skjermkort og du får 3 års garanti fra Komplett. Linken jeg har lagt ved er base modellen av denne. Du kan få den med diverse motiv, og da er den ca. 200 kr dyrere. Prisen på base modellen er 9999 kr.
Takk for tips vurderer også og bygge min egen men vi for se
Jeg ville bygd selv, men det blir nok en del dyrere dessverre. Men det er mer moro, i mine øyne, og man får akkurat den PC’n man vil ha.
Jepp er det ikke vanskeligere når man ikke har gjort det før
Jeg synes ikke det er vanskelig, men om du ikke har gjort det før, er det greit å sjekke ut YouTube, det er mange gode videoer om hvordan man kan bygge en PC der. Med masse gode tips og triks. Eventuelt om du kjenner noen som har gjort det før, så hør med de.