Litt mye av dette nå på denne siden kanskje? Hva driver dere med?

Ser ofte at innlegg her nesten automatisk blir skjult, så tatt inn igjen og så skjult. Why! I de innleggene jeg har lest er det ikke noe som skulle tilsi at de blir skjult i utgangspunktet.

Sidetmedord
Innlegg skjult av flagg

Innlegg skjult av flagg
post by Sidetmedord 2 minutter siden

Sidetmedord
2m
Hei.
Dette er en automatisk melding fra Sidetmedord for å informere deg om at innlegget ditt er skjult.

https://sidetmedord.mentalhelse.no/t/jeg-er-umoden/24272/5

Innlegget ditt ble flagget som upassende: Noen mener at innlegget ditt er støtende, inneholder hatefull oppførsel eller et annet brudd på våre retningslinjer.

Dette innlegget ble skjult på grunn av flagging av andre brukere. Vi ber deg om å vurdere hvordan du kan redigere innlegget ditt for at det kan postes på nytt. Om du endrer innlegget ditt innen 10 minutter, vil det bli postet på nytt automatisk.

Dersom innlegget blir flagget en gang til, vil det forbli skjult til det håndteres av administrator.

For ytterligere veiledning, se våre retningslinjer.

Et veldig godt spørsmål; har på følelsen av at automatikken og til dels også AI har tatt styringen i litt for stor grad her. Med tanke på flagging av innlegg, kan det hende at det er noen som i for stor grad bruker denne funksjonen - hvis det da ikke er AI som står bak.

Vet du forresten hvordan det er mulig å redigere et innlegg? Har prøvd omtrent alt, men fortsatt ikke funnet det ut.

Åj, hadde ikke forventet svar/ respons på denne/dette😊. Tusen takk Brian😊❤️. For respons😊.

Har du vert her lenge? Eller er du ny? På denne siden altså😊.

Er ikke så god på funksjonene her inne. Har ikke selv heller klart å redigere et innlegg.

Bare hyggelig - synd at det virker som om forumledelsen ikke ser ut til å være interessert i at det er så mye aktivitet her i forumet, for jeg ser at folk må vente i både dager og uker på å få svar.

For min del registrerte jeg meg i november, men ble suspendert etter at AI-en de bruker, tydeligvis ikke satte pris på at jeg eksperimenterte litt med hvordan det kan være mulig å formatere en tekst; når man tar utgangspunkt i grensesnittet, har man bare muligheten til å bruke tykk eller kursiv skrift, men ser at man bruker bbcode, slik at man også har noen flere muligheter, og eksempelvis kan understreke ord, skrive teksten med kodeformatering, eller sitere noen. Uansett ble suspensjonen min først opphevet for noen få dager siden, slik at jeg ikke har hatt muligheten til å skrive så mye.

Å redigere et innlegg er noe man ser ut til å ha fjernet muligheten til selv om de påstår det i meldingen de sendte deg; har som sagt forsøkt omtrent alt, men uten å få det til.

Ellers kan kanskje si noen få ord om meg selv siden jeg er ny her; etter at minst fire av dem jeg kjente, tok livet sitt, har jeg i mange år engasjert meg i dette, og skriver på både Kvinneguiden (der er det ikke lenger mulig å snakke om psykisk helse slik man kunne før i tiden, men det er en annen sak) og Diskutopia; i tillegg til at jeg også har egne mindre kunstprosjekter som kanskje kan bidra til å skape en litt varmere verden, for slik situasjonen er idag, har jeg full forståelse for at mange sliter.

LIkevel finnes det alltid, alltid håp, selv i en verden som vår; ser at du er en av dem som svarer på innlegg og kommer med oppmuntrende ord her i forumet, noe jeg synes er flott gjort av deg.

Som sagt synd at man ikke legger opp til mer aktivitet etter å for eksempel ha fjernet muligheten til å sende private meldinger da det virker som om det er mange som savner dette; resultatet blir jo bare at de som vil det fortsetter kontakten andre steder der man har null kontroll over hva som skjer; dette kunne man enkelt ha løst ved å utvide koden, og gi folk muligheten til å blokkere brukere man ikke ønsker å ha kontakt med, noe som hadde vært fort gjort. I stedet valgte man å avvikle denne muligheten.

Ønsker deg uansett en fin dag, og alt godt videre.

Da har jeg omsider funnet ut hvordan man redigerer et innlegg:

Åj, wao😊. Så bra at du fant det ut😊. Og takk for deling. Nå vet jo jeg også hvordan en får redigert innlegg😊.

Takk.

Må innrømme at jeg virkelig ikke er imponert over grensesnittet på denne siden når man gjør enkle funksjoner så rotete at selv vi som kan se har problemer med å finne ut hvordan man skal finne frem til dette; hvordan er det da for blinde og svaksynte …?

Sidetmedord burde sjekke betydningen av universell utforming og hvordan man med enkle grep kan gjøre en nettside tilgjengelig for alle - uansett om man kan se eller ikke - når jeg forsøker med en tekstbasert nettleser som Lynx, er det ikke engang mulig å logge seg inn - mon tro om utviklerne om Sidetmedord har tenkt tanken om at også folk som ikke kan se, kan føle behov for å skrive på et forum som dette?

Dette med tilgjengelighet er noe jeg er opptatt av da jeg kjenner ei jente som ikke kan se, og i dagens norske samfunn der man så varmt snakker om toleranse og betydningen av å ikke diskriminere andre, blir mennesker som ikke kan se, fortsatt stengt ute på mange områder; selv om man bruker en “vanlig” nettleser med tekst-til-tale-støtte, er redigeringsfunksjonen her fullstendig håpløs; å endre koden til å lage en knapp der det står “Rediger” ved siden av “Svar” hadde vært fort gjort.

Ønsker deg ellers en riktig god helg. :)

Var inne på diskutopia og sjekket ut om jeg fant deg der. Og for å evt lese noe du hadde skrevet.
Hadde ikke hørte om diskutopia. Veldig interessant å lære noe nytt/finnet et nytt nettsted.

Tror jeg skal lese historien din om Pingu etterpå😊. Om å redde Grønland fra en presidenten med orange hår (eller noe sånt). Hørtes spennende ut😊.
Også veldig spennende med den røde prikken du kan trykke på som inneholder tekst. Wao. Kreativt!

Trost å lese om vennene dine som har tatt livet sitt❤️.

Jeg merker at du kan mye mer enn meg, på mange områder. Spennende å lære noe nytt😊.

Tusen takk. :)

Diskutopia er en videreføring av VG Debatt som i mange år var diskusjonsforumet til VG; etter at de mot brukernes ønske la om designet slik at nettsiden ble ubrukelig, flyktet hele brukermassen til et nytt sted som fikk navnet Fri Diskusjon, og etter at det oppstod interne uenigheter der, dro (omtrent) alle til enda et nytt sted som man altså kalte Diskutopia. Hittil har forumet eksistert i snart tre år, og det ser ikke ut til å være noe snarlig behov for en ny, kollektiv flytting. ;)

Selv er jeg en av de nyere der relativt sett, og til tross for at det kan bli en politisk slagside i enkelte politiske debatter, synes jeg at diskusjonen er saklig, og det er flott at det har blitt litt liv i Psykologi-forumet; det er riktignok ikke så mange som skriver der, men man vil alltid få et fornuftig svar og noen oppmuntrende ord i tillegg; man blir sett på med respekt som det mennesket man nå er - slike steder er det behov for i en kald verden som vår.

Når det gjelder eventyret om Pingu og vennene hans, er dette noe som opprinnelig begynte i en tråd på Kvinneguiden kort tid etter at Norge ble stengt ned for snart seks år siden der ei jente lurte på om noen ville prate med henne; mens andre kom med råd om psykisk helse, foreslo jeg at vi kunne begynne å skrive et eventyr, og denne tråden - som etter hvert fikk navnet pingvintråden - ble et håndfast bevis på at håp er noe mer enn bare et ord; eventyret, som er blitt en årlig juletradisjon på KG, skriver vi fortsatt, og der håpløsheten rådet for seks år tilbake, var det fortsatt mulig å tenne et lys i mørket; det finnes alltid, alltid håp.

Ting som fantasi og kreativitet var noe vi alle hadde som barn, og både kunst og musikk er en verden som er åpen for oss alle; jeg er bare en liten kunstner, og det jeg kan få til, kan også du og andre få til; man må bare ikke være redd for å sette i gang.

Prosjektet på bix.no der man kan legge et dikt eller en tekst i noe så tilsynelatende ubetydelig som en liten piksel, begynte som en ídé fra min side; for å skrive HTML-koden fikk jeg god hjelp fra ChatGPT selv om det måtte mye arbeid til for å få dette ferdig uten at AI rotet det til, og til slutt fullførte jeg alt på egen hånd.

Slik at kunstig intelligens kan brukes på en måte som fremmer kreativiteten, noe man også ser i AI-musikken som folk lager med verktøy som Suno, mye er like generisk som pop-musikken som lages idag og uten særpreg, men noe av det er faktisk verdt å høre på, der man hører at folk har lagt ned mye arbeid i dette.

Så bruk av kreativitet som et middel til å skape bedre psykisk helse er absolutt mulig; jeg forstår fullt ut at folk kan føle at tilværelsen kan føles mørk ut, men livet har fortsatt mange muligheter å by på; det er så mye som enda ikke er sagt eller tenkt, og for å åpne dører som aldri har vært åpnet tidligere og finne frem til nye idéer, trenger man ikke mer det vi alle har - en kropp og en hjerne. Det er alt så må til for å kunne skrive bøker som enda ikke har blitt skrevet, eller lage sanger ingen har laget før.

Fortsatt riktig god helg. :)