Vel kan jo bare hoppe rett på sak😅
Jeg er ei 20 år gammel jente som bor i Agder. Jeg har slitt med å få meg venner så lenge jeg kan huske… aldri passet inn eller aldri funnet min gjeng eller min plass her i verden… jeg har ganske kraftig adhd og kan ha en del energi og kan fort få munndiaré😅
Her er noen ting jeg liker:
-Dyr og ut på tur i skog og mark!
-Musikk
-tegne
-roadtrips
-gaming
-lage mat/bake
-film/serier
Håper det er noen som kunne tenkt seg å slå av en prat eller møttes!
Så deilig med en fridag! Altså ja er jo det, fikk en god natt søvn som åpenbar hjalp og så var det fint vær her og hele pakka! Men ja er jo å prøve å få søvnen på stell men har slitt med den så lenge jeg kan huske men prøver å gjøre det jeg kan for å få den på plass men er ikke alltid det går 🙈 har mye «tankekjør» i perioder men dette er også noe jeg har slitt med lenge så gjør det jeg kan for å komme ut av de når de kommer🙈 alt i alt så kan jeg jo ikke klage men noen kvelder/dager er vanskeligere enn andre men sånn er jo livet! Hadde jo vært for galt om alt skulle være supert hele tiden!🙈🤣
Søvn er en vanskelig ting
Noen gode perioder noen ikke så gode
Jeg våkner opp av enten smerter eller stress drømmer
litt formye ansvar tydeligvis.
Jeg har fått sovemedisin og tar det av og til.
Har fått tilbud om medisiner for tankekjør men har ventet litt med de,
Også fått noe litt avslappings medisiner
Har du prøvd å tenke ferdig og eks skrive ned det du tenker på ?
Huff det hørtes ikke noe deilig ut! Ja prøver men hodet holder aldri kjeft🙈 masse tanker om alt hele tiden🙈😅 fikk noen sovetabletter i mai av bedrifthelsetjenesten, fastlegen min fikk helt noia når han fikk vite det 🙄 ikke at jeg ønsker å trenge det for å sove men når søvnen er så dårlig som den er i perioder (slik den typisk var i mai da jeg fikk de tablettene av bedrifthelsetjenesten) så er det deilig å kunne ta en pille å faktisk få ei natt med jevn og god søvn 🙈 men men 😅 har kommet inn på noe adhd kurs! Vært på ett møte så langt, blir spennende og se hvordan det går videre! Er jo så heldig at adhd medisiner ikke funker 😵💫😅
Medisiner er ikke noe man ønsker men er hjelpemiddel i den verste perioden
Min fastlege er samme ulla ser liksom ikke å dårlig en kan ha det da de ser oss 10 min på dagtid
Jeg hadde også en medisin som ikke virket så fikk jeg en annen og er nesten som et liv uten problemet
Heisann fra ei voksen dame med ADHD og 2 barn med samme diagnose.
Om du ikke har meldt deg inn i en Facebook gruppe for damer med ADHD så ville jeg begynt der.Utrolig nyttig.
Masse lykke til.Vi med adhd har så mye å bidra med og er unike ,men kan selvfølgelig væte slitsomt for oss selv også.
Men finnes måter å lære seg å leve med,teknikker osv.Heier på deg.