Hvordan fylle tiden på kvelden?

Jeg synes det er vanskelig å klare og fylle tiden på kvelden da jeg er alene hjemme. På grunn av helse ting så er det litt begrenset hva jeg klarer å gjøre, men tror også at psyken hindrer meg.
Ender ofte med at jeg bare sitter og har det kjipt, mens jeg desperat ønsker å fylle tiden med noe fornuftig eller bra. Så blir det egentlig bare sirkler hvor jeg tenker masse og ikke får gjort noe.
Noen som har noen tips om hvordan “enkelt” klare å gjøre kvelden til noe positivt eller noe fint å holde på med som ikke krever masse å sette seg inni? 😇

spørs jo litt på om du liker de samme tingene, men jeg pleier å lage meg en god kopp te og drive med litt hobbyer. så spørs det da om du har noen hobbyer du liker å holde på med. om du vill litt vekk fra tv så er jo bok eller lydbok en god greie. hva liker du å drive med?

Jeg er veldig fan av te 👌😊
Jeg pleier å ha tv eller lydbok i bakgrunnen, men det i seg selv er liksom er ikke nok å holde på med alene.
Jeg er glad i kreative ting som maling, spille piano, strikking når jeg kan, skriving, o.l. Så hender det en sjelden gang at det blir litt baking.

Jeg er svært kreativ så her blir det te, gitarspilling, mulig jeg lager noe i studio, tegning, maling, skriving, redigerer ofte foto jeg har tatt. tv blir i bakgrunn som litt selskap. jeg kan også finne på å bake:) eller så liker jeg å holde huset ryddig og rent.. høres jo ut som du har en del og drive med, men at du gjerne skulle hatt mer inspirasjon til å gjøre det…

Virker som du har mange spennende hobbier. Kult at du har eget studio og greier 😊
Ja, er nok lite inspirasjon om dagen og veldig vanskelig å faktisk klare og sette i gang med noe. Så har egentlig blitt en litt vond sirkel, selv om det egentlig er mye jeg kan finne på

det er januar, den verste tiden på året. har lurt på om jeg bare skulle gjort som katten, sovet:)
hva tegner å maler du?

Haha jaaa, å gå i dvale hadde vært fantastisk akkurat nå 🤣
Jeg pleier å tegne naturtemaer ofte med trær og planter, ikke så opptatt av at det skal være realistisk, men mye farger og bevegelse i motivet.
Har du noen motiver du liker å tegne/male eller ta bilder av?

Gaming funker alltid🙌

jeg tegner mye rare vesner og mennesker, absolutt ikke naturtro:) foto så er det macro foto som intreserer meg mest, små insekter osv:) legger du ut det du lager noe sted?

Sant nok, hva pleier du å spille?

Kult, kunne vært gøy å se noe ^^ Er imponerende å få til og ta bilder av små insekter👌
Jeg har vurdert å gjøre det, men har ikke helt tatt mote til meg og lagt ut masse eller ha en egen konto enda 😅 Hva med deg legger du ut noe av det du lager musikk/bilde/foto?

Piano og skriving høres flott ut; har du forsøkt å skape og gi liv til egne tankebarn i fortellinger du skriver, som for eksempel et eventyr …?

Med tanke på alle mulighetene menneskets fantasi og kreativitet har å by på, er det vanskelig å kjede seg; tvert imot spørs det om døgnet har for få timer til at man kan rekke alt.

Mange muligheter her.. men det kommer helt an på hva du ønsker å gjøre, og hva du synes er gøy å gjøre.. og det er det ingen som kan svare på utenom deg selv.

Selv liker jeg gaming, se tv serier, film eller anime.
Hvis jeg blir lei av skjermer så lager jeg meg mat.. kan være gøy å prøve nye oppskrifter innimellom!
Trener også, mye man kan gjøre hjemme, selv uten å kjøpe utstyr. Så lenge man ikke er helt paralysert i hele kroppen så er det alltid noe man kan trene!
Kanskje ikke så gøy, men å sette av litt tid til daglig rengjøring er lurt, pluss at miljøet blir bedre, som også kan påvirke helsen positivt.

Folk har nevnt hobbyer.. jeg foreslår å lese bøker, eller tegne noe.
Det du også kan gjøre er å kjøpe papir i forskjellige farger, saks og lim - og lage jule/påske/halloweenpynt.. sånn som vi gjorde i barnehagen/ på sfo før.