Noen som har erfaring med noen av disse diagnosene?
Hvis du har tid send meg gjerne en PM.
Jeg har erfaring med Unnvikede personlighetsforstyrrelse. Send meg gjerne Meling så kan jeg se om jeg kan svare deg 😊
Hei nada321!
Det kan se ut som posten din er en stund siden ble lagt ut, men jeg er ny her inne først i dag å tenkte jeg kunne svare uansett.
Jeg har selv borderline diagnosen og fikk den først for to år siden i en alder av 34.I papirene fra 2007 mener jeg det er er det kun oppført følelsesmessig(emosjonell) ustabil personlighetsforstyrrelse.
Ante ikke hva det ville si før for to år siden!
Meeen uansett…Jeg har i to perioder av livet hatt samtaler via Dps og når jeg fikk diagnosen fikk jeg vite at det fantes noe som heter DBT (Dialektisk atferdsterapi = google:)
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men om du har noen i helsevesenet å snakke med, psykolog, dps, bup kan jo dette være noe å spørre om.
Vi hadde gruppeterapi med 7-8 personer med samme diagnose og bare det å kunne høre om andre, dele hvordan hverdagen er for de var veldig nyttig!
DBT skal være en utrolig bra behandlingsform for de med borderline. Men gode resultater. Om man noen gang kan leve med det på en måte som vil tilsi frisk ER MULIG!
Viktigste er å ha riktig verktøy i hverdagen og livet så man kan fungere slik at man selv føler at man faktisk lever, ikke bare er syk<3
Jeg håper dette kunne være litt nyttig, men det er bare å ta kontakt om du lurer på noe så kan jeg svare ut fra hva jeg selv har av erfaring med diagnosen og erfaring i MIN behandlingsprosess.
Ble mye dette, men jeg engasjerer meg virkelig i denne diagnosen fordi den er så utrolig vanskelig både for de som har den og våre nærmeste.
Uansett så vil jeg bare si det er mulig å leve bra med borderline!Jeg selv har gode og dårlige perioder med dette, så “frisk” er jeg ikke, men jeg har bedre forståelse om meg selv og mitt liv og kan håndtere det på en bedre måte nå.
Angsten kom en stund før jeg fikk diagnosen, men dette kan henge veldig sammen, dessverre…
Masse lykke til<3
Tunge ting å bære med seg, finn noen å lene deg på ♡