Vestfold-dame på 59 år

Hei! Sommer med lange, lyse dager nærmer seg! Gidder ikke å sitte alene og gruble hvis jeg kan finne noen hyggelige mennesker å dele tiden med.
Det har blitt litt stille i det siste, og det føles ganske sårt… Jeg er da både hyggelig og interessant, så hvorfor skal jeg tilbringe så mye tid alene? …eller er jeg kjedelig og dum…selvfølelsen begynner å få en lite knekk :-(
Det må da finnes noen som jeg kan skrave, le og gjøre noe koselig sammen med. Saster på at det var lurt å skrive noen ord her!

Hei. Dame på 51 her.
Jeg kjenner meg så igjen i hva du beskriver. Har dessverre isolert meg endel siste året etter jeg ble skilt. Men det har vært nødvendig også, har trengt tid alene.
Nå savner jeg imidlertid noen, som du sier, skravle, le, finne på ting med eller bare sitte på en brygge eller strand og dele selskap.
Skriv gjerne om du vil bli litt kjent! Bor nord i Vestfold, Sande.
Klem og vit du ikke er alene.
Kari Anne

Hei!
Koselig å høre fra deg!
Siste året har vært litt tøft for meg også.
Har sluttet som lærer etter utallige år i yrket. Skolen funker rett og slett ikke for meg lenger! Trist, for jeg har alltid likt å undervise, men det er så mye annet som tar tiden i klasserommet for tiden.
I tillegg har min mor fått demensdiagnose, falt, brukket låhalsen og endt på medisinsk senter i påvente av sykehjemsplass. Det er tungt! Vi tilbrakte så mye tid sammen i alle år.
Men, noe positivt har jo også skjedd. Jeg har blitt farmor til ei nydelig lita jente. Hun er 9 mnd gammel nå. De har forresten vært på middag her i dag. Stas 😊
Vil gjerne bli kjent med deg, så fortsett å skriv til meg.
Ha en koselig kveld!

Hei

Gratulerer som farmor :-)

Litt rart..

Har sluttet som lærer etter utallige år i yrket. Skolen funker rett og slett ikke for meg lenger! Trist, for jeg har alltid likt å undervise, men det er så mye annet som tar tiden i klasserommet for tiden.

Kunne skrevet det selv! Ble ufør for noen år siden. Nå trenger jeg imidlertid å komme igang med noe igjen, ha noe å gå til. Så jeg har en plan om 1) å kontakte skolen her jeg har flyttet til og spørre om til de trenger meg som tilkallingsvikar noen timer (eller dager, alt ettersom hva jeg har kapasitet til) eller 2) kontakte hjemmesykepleien om å ha noen vakter, gjøre slikt som eldre trenger uten medisinsk kompetanse. Trives med å jobbe med eldre, vært frivillig ved en kirke/eldrearbeid noen år. Så mye takknemlighet! Og uten alt ansvaret og alle utfordringene i læreryrket.

Hvor i Vestfold bor du? Jeg er fra Drammen og bodd der i 20 år. Men gikk på Eik i 4 år, Bakkenteigen (nybygd dengang) 2 år, og har bodd og jobbet ved skoler både i Tønsberg og Horten etter det. Nå har jeg blitt Vestfolding igjen, Sande som sagt. Trives veldig godt som enslig/singel, men det blir lange kvelder alene mange ganger, og jeg savner gode vennskap.

Gleder meg til å høre mer fra deg. Hva gir deg energi? Jeg pusler med litt grønnsaksplanter, spiller litt gitar, går turer og prøver å være aktiv.. stort tiltak ofte, men fredag tok jeg mot til meg og meldte meg inn på treningssenter. Så i morgen skal jeg begynne å utforske gruppetimer. Trening har gitt meg energi og livsglede tidligere, så satser på at det blir like positivt nå.

Fortsatt fin kveld til deg :-)

Kari Anne

God morgen!
Jeg bor i Stokke. Har bodd her omtrent hele livet. Har lurt på om det er på tide å bo et annet sted, men det er litt skummelt. Ikke sikkert jeg vil føle meg mer inkludert et annet sted.

Hva som gir meg energi… Føler meg levende sammen med sønnene mine og deres familie/ kjæreste. Gleder meg alltid til å være sammen med dem. Også har jeg en liten hund som er viktig for meg. Ho er ganske “håpløs” egentlig… skvetten og redd for alt mulig, men har blitt bedre siden ho var valp. Det er håp 😆 Blir mye turgåing. Sunt for oss begge. Tunge tanker slipper litt mens jeg går.

Forsøkte trenings-senter, men det var ikke noe for meg. Alle rundt meg var i sin egen verden med ørepropper og null øyekontakt… Ikke mulig å bli kjent med noen der.

Du skrev at du ble skilt. Det må være tungt!
Jeg ble enke da jeg var 31 med en ettåring og en treåring. Det var også tungt! Livet har jo gått videre, men det ligger en sorg i meg fremdeles over alt som ikke ble… framtiden vi så for oss…

Tirsdag i dag. Min tur til å besøke min mor. Koselig, men også litt trist. Hun er jo foran meg, men likevel ikke. Demens er en grusom ting.

Snakkes!

Har du det travelt 😊
Det var veldig hyggelig å få meldinger fra deg, så jeg håper du fortsetter!
Ha en fin kveld!
Hilsen Inger

Hei Inger

Godt å høre at du har god kontakt med guttene og de nære!

Åh, nå ble jeg nesten litt misunnelig. Har alltid hatt hund inntil for ett år siden, og nå som jeg er alene savner jeg veldig selskapet og det tette båndet. Fornuften sier jo at jeg ikke bør anskaffe ny, at ansvaret blir minst doblet når en ikke har noen å dele det med. Og min mellomste sønn har en jeg kan låne så ofte jeg vil. Så blir ikke å anskaffe foreløpig, men sannsynligvis etterhvert hvis livet ikke vender om i helt andre retninger.

Trist å høre om mannen din! Og guri meg, må ha vært tøft og helt spesielt å sitte igjen med så små barn..

Nei, min skilsmisse var egentlig ikke vanskelig. Vel, i selve øyeblikket var det jo mye styr, og hadde i et halvt år ingen steder å bo pga ventet på oppgjøret av felles hus, og turde ikke ta opp stort nok lån til å få et ok sted. Men desto større lettelse når endelig alt falt på plass og jeg har flyttet dit jeg er.
Men det som var tungt var å gå i mange år og egentlig vite at det ikke var rett, det var så åpenbart at vi burde ha gått hver vår vei for mange, mange år tilbake. Så i dag er det en enorm lettelse å endelig være fri og alene, jeg har det godt på veldig mange måter.

Har du vært enslig siden han døde? Og trives du med det?
Jeg har visst kastet meg litt på dating-markedet, og sagt hei til to stykker siste ukene. Men det kjennes tomt og veldig rart å liksom skulle by seg fram og vurdere og blir vurdert. Så jeg tror det er nok nå. Men litt trist er det, savner nærhet, og bare å ha en god kamerat hadde kjentes godt.

Hvordan blir sommerferien for deg?

Mer siden…

Kari Anne

Hei!
Takk for hyggelig melding!

Her er det mye styr med bosituasjonen akkurat nå. Skal overta min mors leilighet som er litt mindre og nyere enn den jeg bor i. Men plutselig bestemte styret i brl at bad og rør skal renoveres. Min leilighet ligger i det huset de skal ta sist, så 23.okt til 27.nov. Brakker med dusj/do, og null vann i huset 2-3 uker. Vet ikke hvor lett det blir å selge rett før en sånn periode… Lager det ganske trøblete for meg!
Er ikke så god på å håndtere sånne problemer for tida. Det blir helt varmt i hodet av tankekjør!

Du spurte om jeg har vært i forhold siden mannen min døde. Ja, men aldri funnet en jeg kan tenke meg å flytte sammen med eller gifte meg med. Det ble flere lengre forhold, 3, 4, 5 år…men så dør det ut. Ingen utvikling og felles planer dreper forholdet. Nå har jeg en venn, som ikke vil slutte å tro at vi blir et par… Har sagt så mange ganger at han må fortsette å lete etter ei å dele livet med, men han hører ikke! Han syns vel jeg er snill og tar godt vare på han da…

Har to brødre, en yngre og en eldre. Den yngste ble skilt forbet par år siden, og så har han giftet seg igjen. Vielsen var i februar, men festen medvenner og slekt er til lørdag. Har akkurat prøvd kjole , sko og smykker. Ikke ofte jeg pynter meg..
Min eldste bror er skilt for andre gang, men satser igjen med ny kjæreste.
Jeg har gitt opp… Som du sier, den datingen er klein! Mye skriving på nett, bygge seg opp forventninger…og bli skuffa. Også blir man så opptatt av det.

Sommerferieplaner er det lite av. Det er en av ulempene medå ha hund. Hvor skal man gjøre av den? Min lille sprett er ganske skvetten og usikker, så det er ikke så enkelt å bare overlate henne til hvem som helst…

Ha en fin lørdagskveld! 🤗