Jeg er en gutt som er født i Molde, bodd i Sogndal, bor nå i Bergen. Jeg leter etter fysiske eller nettvenner. Stiller ikke krav til alder, sted eller kjønn, så alle er velkommen til å ta kontakt. Vi blir mer kjent på privatmelding, men for å gjøre det mer interessant kan jeg nevne at jeg er vekter, frivillig i Røde Kors Hjelpekorps og har Borderline
Vi kan bli nettvenner. Er også frivillig i Røde Kors og elsker det frivilligheten :) Jente 25
Hei, også frivillig i røde kors her, bare å ta kontakt
Supert :) hvor skal vi ta kontakt, er ny på dette formuet. Vil helst ikke legge ut privat informasjon…
Jeg har sendt deg privatmelding
Kan dere fortelle litt eller mye mer om røde kors? Hva gjør dere? Hvor lenge og hvor ofte? :-)
For min del har det gitt meg så ekstremt mye. Bare pass på å lære deg å si “nei”, fordi du får så ekstremt mange muligheter.
Hvis du liker å sitte i verv, så er mulighetene mange, da lærer du å organisere en del av organisasjonen. Du er med på velge hva dere skal satse på aktiviteter. Du får ofte muligheten til å reise på kurs, iallfall om du melder interesse, disse kursene er forskjellige steder i landet, mye i Oslo. Da får du møtt andre mennesker rundt om i Norge som brenner for det samme. Æ
Selvfølgelig er det aktiviteter:
Bingo på eldresenter, besøk på eldresenter (salgstraller)
Ferie for alle som er en ukes (5dager) opphold med familier i lavtektsfamilier/vanskelige livssituasjoner, men fokuset er på gi familien et godt minne, absolutt min favoritt aktivitet.
Vi har også beøksvenn med og uten hund, da du besøker andre mennesker. Besøksvenn i fengsel (visitor) her må du være over 25år.
Du kan også være med å skape aktivitet som kanskje ditt nærområde mangler.
Om du er mellom 13-30 så er det RK ungdom, ikke alle lokallag har det, men de har gjerne noe som heter Treffpunkt som er et lavterskel tilbud for ungdom.
Du har fellesverkene som er gjerne i de større byene, som også er for ungdom.
I tillegg er det masse mer. Røde Kors trenger alltid ungdom/unge voksne. Virkelig verdt å ta kontakt og gi det en sjangse!
Åhh…for et utfyllende svar! RK er liksom alltid tilstede i nyhetene når det snør kraftig og folk skal reddes i fjellet, men hva gjør de ellers? DU opplyser meg og jeg fikk vite det jeg lurte på. Tror jeg skal snuse litt rundt i mitt nærområde og undersøke.
Mange takk skal du ha. :-)
Røde Kors har også en del som heter hjelpekorpset. Jeg personlig vet ikke spesifikt hva de driver med, men de har ofte et ansvar når det kommer til beredskap. De er en stor del av beredskapen vi har i Norge. Mye av det de gjør er forberedelser på å være de beste når det kommer uventede situasjoner akkurat som snøen i Agder. Jeg ville sjekket ut Røde Kors sin nettside, der finner du en del informasjon evt søke opp på Facebook, der markedsfører mange lokalforeninger seg.
hei! jente, 18
jeg kan gjerne bli kjent med deg, om du forsatt er interessert :)