Mann søker venninne Råde/Fredrikstad/Sarpsborg

Nytt år. Og i et forsøk på å få det til å bli bedre enn det forrige så søker denne mannen etter ei venninne i området Råde, Fredrikstad eller Sarpsborg. Er mer opptatt av at en finner tonen enn alder, utseende, bakgrunn osv. Og ikke minst: At vi kan prate om alt (og da mener jeg alt).

Så hvorfor venninne og ikke venn?
Egentlig veldig enkelt (synes jeg da): Jeg har mannlige venner. Ikke mange, men noen veldig få. Av erfaring så er det stor forskjell på tilbakemeldingene og perspektivene fra mannlige og kvinnelige samtalepartnere.

Og hvem er så jeg?
Aldri enkelt å beskrive seg selv. Men er etterhvert godt voksen (63) mann, ufør og har mine helsemessige utfordringer som så mange andre. Har både søsken og voksne barn, men alle har nå engang sine egne liv som skal leves. Blir sittende mye alene. Noe er selvvalgt og noe er en følge av nettverk som har forvitret etter å ha havnet utenfor arbeidslivet. (Utrolig hvor raskt det blir borte).
Bruker en del tid på frivillig arbeid, men det er noen begrensninger der også.
Har jobbet med mennesker det meste av livet - i mange roller, og kan snakke med de fleste om det meste. Er nok på mange måter mer liberal både i ord og handling enn mange andre.
Håper og tror at de som kjenner meg vil beskrive meg som trygg, snill, hjelpsom, samfunnsengasjert og empatisk.

Hva jeg savner og håper å finne?
Tja, det er vel sammensatt. Men det viktigste er nok en samtalepartner (med det feminine perspektivet) som kan snakke om alt mellom himmel og jord. Så kan det jo være at det blir litt lettere å komme seg litt ut og gå tur hvis en er to som kan kombinere det med gode samtaler. Men ikke bare ut på tur - en kveld henslengt på sofaen, se en film, prate (eller bare være stille sammen) … er noen ganger like riktig. Og det å få låne - eller låne bort - en armkrok eller gi og få en god klem når livet ikke er like lystig.
Så kan jeg vel runde av med at jeg først og fremst vil treffe noen fysisk. Kan selvsagt skrive meldinger på PC eller mobil også, men sliter etterhvert med øynene når det blir mye skjerm. Og så er det både tryggere og mer personlig når en kan møte noen ansikt til ansikt.

Gjenstår å se om det er noen som velger å ta kontakt da. Nå har jeg ihvertfall åpnet det nye året med å gjøre et forsøk :-)
Og til deg som har lest helt hit: Godt Nytt År!

hei
dame 55 bor på vestlandet,ser etter venner