Ketamin behandling for å redde livet

I slutten av april skal jeg starte behandling mot depresjon og PTSD. Det er opp til 80 prosent sjanse for bedring. 6 IV injeksjoner med ketamin over flere uker, betalt ut av egen lomme. Tatt opp lån på 50 000,- kr. Men det kan redde liv! Dette er tilgjengelig offentlig i Norge nå, men man må påregne å stå i kø i over 9 måneder, og det er kun akutte tilfeller som får hjelp. Jeg har aldri vært borte i hallusinerende stoffer før, så det vil bli helt nytt for meg. Jeg vil miste fullstendig kontroll over meg selv og må bare la alt skje. Skremmende, men mindre skremmende enn å dø. Er det andre som har fått ketamin behandling her ute? Kontakt meg gjerne, jeg vil gi tilbakemelding på hvordan terapien foregår. Klem til dere alle!

Jeg har ikke erfaring med ketaminbehandling, men jeg har brukt flere andre typer psykedelika med ekstremt god effekt. Ja faktisk livsforandrende.
Jeg er så glad for at dette kommer for fullt nå. Det kan redde såå mange liv.

Selv Donald Trump støtter dette:

Jeg prøvde det og det var helt feil behandling for meg, men tviler ikke på at det kan hjelpe andre.
Men det irriterer meg at jeg brukte så mye penger på noe som både var bortkastet og ekstremt ubehagelig.

Synes behandling med psykedelia virker interessant. Er grunnleggende positiv, men følger gjerne dine opplevelser. Litt interessant her i tråden at kvinnen ikke har en god opplevelse med det. Det er jo mye mer hormoner og faktorer som påvirker kvinner annerledes enn menn. Så skulle også likt å høre fra flere som har erfaring med ketamin, hvordan det har opplevdes og gjerne tiden etterpå. Er det som du sier, at det skapes nye nevrologiske baner ihjernen? Varige? Er det med andre ord en Kur? Hilsen interessert med K-PTSD

Jeg prøvde også å få ketamin behandling da jeg har slitt med selvmordstanker så lenge jeg kan huske. DPS gav meg avslag enda jeg har lang historikk med depresjon, selvmordstanker og angst. Ingen medisiner virker bra nok, er for mange bivirkninger til at jeg orker å gå på noe. Så da jeg ikke har råd til å betale det av egen lomme hos en privat klinikk så skal jeg skaffe meg det privat via noen jeg stoler på. Så får jeg ta sjansen på å bruke det som selvmedisinering. Har forstått at man burde ha noen hos seg når man tar det.
Har hørt at mange får en dårlig opplevelse i begynnelsen, men tenker at når jeg tenker at jeg vil dø og man får følelsen av at man kommer til å dø, så spiller det ingen rolle da det er ønsket slik jeg har det nå.

Kan jo ikke bli noe verre en det er nå, så må bare få testet det, er slitsomt å gå rundt og føle seg slik.

DR9, hadde det ingen effekt på deg? Kjenner andre som har bruker det nå de er langt nede og det fungerer bra på de.

Nå skal jeg ta noen stesolid for å få sove, håper tankekjøret stopper opp når de begynner å virke.

50,000 kroner? For 6 behandlinger? 9 måneder kø? Det er galskap. Du blir lurt. Jeg skjønner at det står om livet ditt, så jeg skal prøve å være konstruktiv. Hva er det egentlig terapeuten bidrar med? Selve ketaminen burde ikke kostet mer enn 1% av det beløpet du har lånt. Det er verdt å nevne. I forhold til å ha selskap når du tripper, så er ikke det noe man må. Mange vil kanskje foretrekke det, mens andre synes det er greit å være alene. Det har en viss effekt mot depresjon, ihvertfall… Lykke til.