Hei,
jeg har vært litt ensom og derfor ønsker en venn å bli kjent med! Jeg er 19 år gammel, elsker dyr, håndarbeid (strikking, hekling etc), og lage mat. Jeg vil gjerne bli kjent med deg og kanskje vi har noe tilfelles?
Sånn er det for meg og!😂😅 Spesielt når det gjelder større prosjekter som tepper eller liknende. Da bli jeg aldri ferdig og har massevis av løse lapper liggende. Men jeg ble nettopp ferdig med en genser som jeg strikka til min kjæreste <3
Det er ikke så annerledes fra å strikke faktisk. Det er samme teknikk bare at maskene sitter fast i hverandre så du har bare en å forholde deg til. Jeg lærte det fra å se på yt og så bare prøvde jeg meg fram. Så klarte jeg det til slutt. Men jeg er ikke proff 😅
Lol, kan kjenne meg litt igjen. Jeg foretrekker strikking best. Det tar ikke så mye garn som hva hekling gjør og du kan strikke sånn på autopilot. Hvor du ikke trenger å se på hva du gjør. Du bare slapper av. Også ang baking så elsker jeg å lage både kaker og brødbakst. Hva foretrekker du?
Spørs hvilken dag du spør meg😂 jeg har slitt med gjærbakst så å si hele livet, men etter jeg flytta så bare funker alt?? Jeg veg ikke hvorfor eller hvordan, men per d.d så liker jeg best å lage boller, kanelboller osv. Men jeg driver å prøver meg på surdeigsbrød og surdeigsbaguetter🫣
Det høres sååå godt ut. Gjærbakst er litt komplisert men min mormor fortalte meg at man skulle bruke minst mulig mel som mulig under deig lagingen, men akkurat nok til at det er deig og ikke grøt😅 så kunne man heller ta mer mel under eltingen. Da får man mykt brød hver gang. Jeg elsker å lage rundstykker med valmuefrø på. Det setter plaster på alt innvendig🥰 også liker jeg også å lage muffins med smørkrem
Smørkrem er farlig!!! Jeg bruker å lage en spesiell kake hver gang vi feirer bursdag eller noe. OG selfølgelig med en typ smørkrem… JEG DØR FOR SMØRKREM!! Helt ærlig, verden beste krem!
Smørkrem er så digg jeg kunne spist boller med det.🤤 Men dessverre har jeg hatt uflaks med å være i en familie med heavy laktose intoleranse 🥲 så derfor er det litt begrenset om hvor mye jeg kan lage slik at det blir spist opp før det går dårlig.
Å fyyyyy… hadde død😭 men på den andre siden så vet du jo at vist fu lager det så er det bare ditt lism🫣😂 men skjønner at det blir vanskelig da ja… Ting blir jo dårlig sååå fort?? Jeg skjønner ikke???
Jeg vet! Jeg har heldigvis ikke laktose intoleranse som bokstavlig talt alle i familien min. Så det er deilig å ha noe for seg selv😆 Men det er også litt med det at kaker er sykt godt, men blir kanskje litt usunt i lengden. Så det er bedre å lage slik at alle kan få smake, da er alle happy og den blir ikke dårlig. Problem solved🫶