Det tar jeg ikke for gitt. Mer om det her:
Jeg kan ikke mye om økonomi, men denne fyren har troverdighet. Han prater om at en av kapitalist mutantene begynner å ligne på sosialisme. Så kan man bare legge til at også sosialisme er sin egen form for kapitalisme. Vi slåss om høyre/venstre, kapitalisme/sosialisme mens det egentlige spillet skjer der vi ikke ser. Han sier det vi alle her er ute etter, at kapitalistene må ta ansvar for sine samfunn for å få ting på rett kjøl. Men hvordan det skal skje, forstår jeg ikke. Kanskje hvis noen som er mektig nok setter den rette standarden.
Beklager jeg ikke har svart, jeg har vert dårlig i noen dager sånn er det vist når man er menneske og blir syk. Jeg vil bare si til deg direkte at når jeg svarte deg på ditt innlegg synes jeg det var veldig bra det du tok opp og alt du skrev. MEN det jeg svarte mente jeg ikke ikke som noe negativt, jeg bare mente det på en fin måte. og jeg kommenterte ikke mer for jeg skjønte ikke helt alt som ble skrevet etter min første kommentar, for jeg trodde det vi skulle snakke om var positivt og lystbetont på et negativt tema. og siden vi var så få som hadde skrevet og det ble bekreftet at det ikke var dere sine synspunkter måtte jeg spørre om det var meg da. og det var det jo men det var ikke i min villeste fantasi at jeg skulle logg inn når jeg nå var blitt frisk og se på alt dette, jeg har ikke ord for å oppsummere hva man kaller det.
DU ER RÅ, på lik linje med noen andre her inne som også er det etter min mening, ikke la uvitende mennesker bestemme hva eller hvor du skal skrive. mennesker som er så negative, har det verre enn de som klager, for de er så fastgrodde i eget livssyn at de ikke kan utvikle seg sammen med andre og å drøfte vanskelige temaer uten å være nedlatende eller ufine i ordvalget. en ting som er 100% sikkert, er at jeg lese nøye igjennom før jeg svare på meldingen min til meg 😊😂🥳 Men igjen… ingenting av det jeg kommenterte på til deg var ment som noe vondt, eller ment for å vekke ting som burde vert i dvale. unnskyld ganger 3, OMFORBEKLAGELSE.
Hei igjen Kaos-i-eventyrland.
Jeg tolket absolutt ikke det du skrev som negativt på noen måte. Teksten du skrev var oppegående og reflektert!
Jeg så at du hadde satt deg inn i det.
Det er klart at dette ikke handler om deg. Denne tråden tok jo helt av, og jeg kan heller ikke forstå det. Det skjer ofte her inne. Det som skjer her inne er at folk kan bli provosert og ta det ut på andre som bare har prøvd å diskutere et relevant tema.
Ting kan bli vridd på i det uendelige og man kan bli verbalt trakka på. Til og med når det er deres problemer og det ikke har noe med andre å gjøre.
Av og til er det ikke mer å hente her inne, og nettopp det er det mange som har skjønt, og derfor gidder de ikke å bruke energien sin på å diskutere.
Jeg har derimot alltid tenkt at det må da være mulig å diskutere med alle og å få alle til å se ting på forskjellige måter, men det er ikke sånn, dessverre..
Jeg håpte selvfølgelig på å få noe konstruktivt ut av dette, men det vil jeg ikke si jeg har fått dessverre.
Ja noen har nok egne fastgrodde livssyn som du sier, og kanskje de har det verre enn “de som klager”. Kan det være derfor de blir provosert kanskje..
Om jeg er rå vet jeg ikke. Jeg er bare en voksen person som alltid har tenkt at man blir påvirket av samfunnet uansett om man vil eller ikke. Jeg leser også en del filosofi, pedagogikk og psykologi nå, og det at man ikke blir påvirket er jo et gammeldags syn. Sosial konstruktivisme og sosial kulturell utviklingsteori er jo blant annet nyere teorier som understreker at man blir påvirket. Skal man diskutere om man blir påvirket av samfunnet med noen som tror at det er svakt eller at det handler om manglende evne til å ta opp ting, så gidder jeg liksom ikke lengre for det er bare så utrolig negativt å fokusere på som du sier. Man ser jo også at folk blir påvirket og provosert bare av dette, og begynne å “krige”. Ja ver så god, men da trekker jeg meg heller fra krigssonen. Jeg var ikke ute etter å starte en krig, men å diskutere et fenomen som faktisk eksisterer.
Men mulig ikke alle takler å diskutere slikt.. eller forstår vitsen..
Vel.. Du har fine bidrag å komme med! Ikke nødvendig å tro at du har plaget noen her. Noen har kanskje ikkje skjønt deg helt, men jeg tolker det bare som at du ønsket å bidra konstruktivt i samtalen her :)
Mesteparten av tråden ble til en samtale om relaterte saker. Jeg var ikke i krig med noen, personlig. Ønsker du ikke at trådene du starter skal «ta av»? Det betyr at du sa noe som engasjerte.
Nei du var kanskje ikke i krig med noen personlig, og det er jo selvsagt bra.
Nei jeg syns det er litt rart at en tråd kan ta av på den måten den gjorde for å være helt enig. Engasjement er jo ikke alltid bra. I alle fall når det er mye negativitet, men ok. Bare å fortsette om dere vil det, men jeg er ikke interessert. Sorry.
Jeg synes heller ikke at ting er særlig relatert til det jeg starter med, men det gidder jeg ikke å bry meg om. Det er jo bare som det er.
Gjør som dere vil.. bla bla bla.. Nå er det natt.. Whatever..
For meg er det åpenbart at det er ganske så relatert hele veien. Og hvordan man skal snakke om virkeligheten rundt det her uten at det er noe “negativt” forstår jeg ikke. Tråden ble åpenbart ikke sånn du hadde sett for deg, men sånn er det når man dypper foten i “folkehavet”. Whatever. Jeg ser meg ferdig med tråden.